AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30 lipca 2003 r. w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii
Dz.U.2003.143.1396 - AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30 lipca 2003 r. w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii
rozwiązując test
Na podstawie art. 45 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm. ) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1. Przepisy ogólne
Rozdział 2. Tryb składania wniosków o nadanie uprawnień zawodowych
Rozdział 3. Sposób i warunki uznania praktyki zawodowej
Rozdział 4. Organizacja działania komisji kwalifikacyjnej
Rozdział 5. Sposób przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego
Rozdział 6. Sposób ustalania kosztów postępowania kwalifikacyjnego
a) wynagrodzenia, przejazdów, noclegów i diet członków zespołu kwalifikacyjnego,
b) wynajmu sal na egzamin i posiedzenia zespołu,
c) materiałów i prac biurowych związanych z przeprowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego, w tym druku formularzy zawierających pytania egzaminacyjne;
a) koszty organizowania okresowych posiedzeń komisji kwalifikacyjnej lub posiedzeń zespołów kwalifikacyjnych, mających na celu ujednolicenie zasad postępowania kwalifikacyjnego wobec wszystkich osób zainteresowanych oraz podsumowanie doświadczeń wynikających z prowadzonych postępowań kwalifikacyjnych,
b) koszty opracowania pytań egzaminacyjnych,
c) koszty wydawnictw informacyjno-szkoleniowych,
d) koszty związane z obsługą prac komisji kwalifikacyjnej, w tym obsługą księgową i obsługą administracyjno-prawną.
Rozdział 7. Sposób prowadzenia i zakres danych centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia zawodowe
Rozdział 8. Przepis końcowy
ZAŁĄCZNIKI ZAŁĄCZNIK Nr 1 WZÓR WNIOSEK O NADANIE UPRAWNIEŃ ZAWODOWYCH I. Wnoszę o nadanie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w następujących zakresach:*) 1. geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne, 2. rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych, 3. geodezyjne pomiary podstawowe, 4. geodezyjna obsługa inwestycji, 5. geodezyjne urządzanie terenów rolnych i leśnych, 6. redakcja map, 7. fotogrametria i teledetekcja. ________ *) Niepotrzebne skreślić. II. Dane osobowe osoby zainteresowanej 1. .................. 2. .............. 3. .................... (nazwisko) (imię) (nazwisko rodowe) 4. ......................... 5. ............................... (imiona rodziców) (data i miejsce urodzenia) 6. ..................... 7. ................................... (nr PESEL) (wykształcenie) 8. ............................................................ (nazwa szkoły i rok ukończenia) 9. ............................................................ (adres zamieszkania i kod pocztowy) III. Oświadczenie Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii z siedzibą w Warszawie, przy ul. Wspólnej 2, moich danych osobowych w administrowanym przez GUGiK centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia zawodowe. Jednocześnie potwierdzam, iż zostałem poinformowany o przysługującym mi prawie, a w szczególności o możliwości wglądu do moich danych osobowych i możliwości ich poprawienia, a także celu zbierania danych. ................... (data i podpis) IV. Przebieg praktyki zawodowej
Lp. | Nazwa zakładu pracy i adres | Zajmowane stanowisko (w okresie od - do) | Liczba lat praktyki zawodowej |
Razem: |
Oświadczenie: Stwierdzam własnoręcznym podpisem prawdziwość danych zamieszczonych we wniosku. ....................... (data i podpis) V. Do wniosku załączam następujące dokumenty: 1. uwierzytelniony odpis (kopię) dyplomu szkoły wyższej lub średniej, 2. opis prac geodezyjnych i kartograficznych wykonywanych podczas dotychczasowej praktyki zawodowej, 3. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. kopię świadectwa posiadanych uprawnień zawodowych, 5. zaświadczenia i opinie pracodawców potwierdzające praktykę zawodową, 6. *) ........................................... ________ *) Wymienić dokumenty, które według uznania osoby zainteresowanej mają wpływ na ocenę jej dorobku zawodowego. ZAŁĄCZNIK Nr 2 WZÓR Główny Urząd Geodezji i Kartografii KOMISJA KWALIFIKACYJNA ds. uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii PROTOKÓŁ postępowania kwalifikacyjnego przeprowadzonego w stosunku do: ............................................................ (tytuł zawodowy, nazwisko, imię i imię ojca osoby zainteresowanej) Zespół kwalifikacyjny w składzie: przewodniczący: członkowie: ........................... ........................... ........................... ........................... ........................... działając na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 lipca 2003 r. w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz. U. Nr 143, poz. 1396) przeprowadził postępowanie kwalifikacyjne w stosunku do osoby zainteresowanej, wymienionej w protokóle. WYNIKI POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO I. Część wstępna 1. Badanie złożonych dokumentów: 1) osoba zainteresowana spełnia kryteria formalne; 2) osoba zainteresowana nie spełnia następujących kryteriów formalnych: ............................. ................................................... ................................................... ................................................... ..................................................; 3) dokumenty złożone przez osobę zainteresowaną uznaje się za kompletne; 4) dokumenty złożone przez osobę zainteresowaną zawierają następujące braki: ................................ ................................................... ................................................... ................ i należy wezwać osobę zainteresowaną do ich uzupełnienia. 2. Ustalenia zespołu kwalifikacyjnego. Zespół kwalifikacyjny postanawia dopuścić / nie dopuścić*) osobę zainteresowaną do części sprawdzającej postępowania we wnioskowanym zakresie. Członkowie: Przewodniczący: ................. .................. ................. ................. ................. ........................... (miejscowość i data) Wynik rozmowy przeprowadzonej na drugim posiedzeniu z osobą zainteresowaną, kwestionującą ustalenia zespołu kwalifikacyjnego podjęte na pierwszym posiedzeniu bądź udzielającą wyjaśnień, o które zespół prosił, i ostateczne ustalenia dotyczące uczestniczenia osoby zainteresowanej w dalszym postępowaniu: ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ................................... (data i podpis przewodniczącego) ________ *) Niepotrzebne skreślić. II. Część sprawdzająca 1. Wynik egzaminu pisemnego: a) część ogólna ........ pkt przy wymaganym minimum 41 pkt, b) część szczegółowa ........... pkt przy wymaganym minimum 15 pkt. Zespół kwalifikacyjny postanawia dopuścić / nie dopuścić*) osobę zainteresowaną do egzaminu ustnego. 2. Egzamin ustny - zadane pytania i wyniki odpowiedzi: ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... ..................................................... Członkowie: Przewodniczący: ....................... ...................... ....................... ....................... ....................... .......................... (miejscowość i data) ________ *) Niepotrzebne skreślić. III. Ogólna ocena postępowania kwalifikacyjnego 1. Stwierdza się, że wymieniona w protokole osoba, w stosunku do której przeprowadzono postępowanie kwalifikacyjne posiada kwalifikacje do nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie: 1) geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne; 2) rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji dla celów prawnych; 3) geodezyjne pomiary podstawowe; 4) geodezyjna obsługa inwestycji; 5) geodezyjne urządzenia terenów rolnych i leśnych; 6) redakcja map; 7) fotogrametria i teledetekcja.*) Świadectwo nadania uprawnień zawodowych wpisano do rejestru pod nr ...................... (wypełnia się tylko w przypadku nadania nowego numeru w centralnym rejestrze osób uprawnionych) 2. Stwierdza się, że wymieniona w protokóle osoba, w stosunku do której przeprowadzono postępowanie, nie posiada kwalifikacji do nadania uprawnień zawodowych we wnioskowanym zakresie.*) Uzasadnienie: ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... Członkowie: Przewodniczący: ...................... ..................... ...................... ...................... ...................... .......................... (miejscowość i data) ________ *) Niepotrzebne skreślić. ZAŁĄCZNIK Nr 3 WZÓR wzór Uwaga: Świadectwo o wymiarach 15x10 cm, dwustronnie foliowane, zaginane wzdłuż krawędzi pionowej. Strony 2 i 3 łączą się bocznymi krawędziami, krawędź boczna prawa strony 2 z boczną lewą strony 3. ZAŁĄCZNIK Nr 4 WZÓR wzór Uwaga: Świadectwo o wymiarach 15x10 cm, dwustronnie foliowane, zaginane wzdłuż krawędzi pionowej. Strony 2 i 3 łączą się bocznymi krawędziami, krawędź boczna prawa strony 2 z boczną lewą strony 3.
