1.
Informacje, o których mowa w art. 28 zawartość wniosku o ustalenie prawa do świadczenia „aktywni rodzice w pracy” ust. 1 i 2, art. 29 zawartość wniosku o ustalenie prawa do świadczenia „aktywnie w żłobku” ust. 1 i art. 30 zawartość wniosku o ustalenie prawa do świadczenia „aktywnie w domu” ust. 1 i 2, informacje wynikające z dokumentów i oświadczeń, o których mowa w art. 28 zawartość wniosku o ustalenie prawa do świadczenia „aktywni rodzice w pracy” ust. 3, art. 29 zawartość wniosku o ustalenie prawa do świadczenia „aktywnie w żłobku” ust. 2 i art. 30 zawartość wniosku o ustalenie prawa do świadczenia „aktywnie w domu” ust. 3, oraz informacje o wartości wypłaconych świadczeń „aktywny rodzic” przetwarza Zakład Ubezpieczeń Społecznych w celu realizacji świadczeń „aktywny rodzic” i w celu weryfikacji prawa do świadczeń „aktywny rodzic”.
2.
Minister właściwy do spraw informatyzacji po otrzymaniu od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych numerów PESEL osób uprawnionych do świadczeń „aktywny rodzic” i członków ich rodzin niezwłocznie przekazuje posiadane dane z rejestru PESEL, o którym mowa w przepisach o ewidencji ludności w zakresie informacji o zgonach, oraz informacje, o których mowa w art. 8 dane gromadzone w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców pkt 26 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736 i 854).