1.
Rejestr prowadzi Krajowa Rada Biegłych Rewidentów.
2.
Rejestr zawiera adres Komisji Nadzoru Audytowego oraz obejmuje następujące dane:
1)
numer wpisu do rejestru;
2)
imię i nazwisko oraz adres biegłego rewidenta;
3)
obywatelstwo;
4)
formę wykonywania przez biegłego rewidenta zawodu lub informację o niewykonywaniu tego zawodu;
5)
nazwę, adres strony internetowej i adres podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych zatrudniającego biegłego rewidenta lub który jest wspólnikiem, lub z którym jest powiązany w inny sposób;
6)
numer w rejestrze nadany biegłemu rewidentowi przez organ rejestrujący innego państwa Unii Europejskiej lub państwa trzeciego, jeżeli został nadany oraz nazwę tego organu.
3.
Wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek osoby, o której mowa w art. 5 wpis do rejestru biegłych rewidentów, ust. 2-4.
4.
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów podejmuje uchwały o wpisie do rejestru.
5.
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów dokonuje wpisu do rejestru niezwłocznie po podjęciu uchwały, o której mowa w ust. 4, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 3.
6.
Wpis do rejestru uważa się za dokonany, jeżeli Komisja Nadzoru Audytowego nie sprzeciwi się wpisowi w terminie 30 dni od dnia otrzymania uchwały o wpisie. Komisja Nadzoru Audytowego wyraża sprzeciw w formie decyzji administracyjnej.
7.
Biegły rewident ma obowiązek pisemnego zgłaszania Krajowej Radzie Biegłych Rewidentów zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru w terminie 30 dni od dnia ich zaistnienia.
8.
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów wydaje legitymację biegłego rewidenta zawierającą następujące dane osobowe: imię i nazwisko oraz numer legitymacji będący jednocześnie numerem wpisu biegłego rewidenta do rejestru.
9.
Rejestr jest prowadzony w formie elektronicznej i dostępny na stronie internetowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. Dane dotyczące obywatelstwa oraz adresu biegłego rewidenta nie podlegają publikacji.