1.
Urządzenia srp, w zależności od przeznaczenia, instaluje się jako:
1)
urządzenia zewnętrzne wbudowane w konstrukcję toru metra zamocowane do elementów nawierzchni torowej lub wbudowane w podtorze albo zamocowane do ścian, słupów, elementów konstrukcyjnych budowli metra;
2)
urządzenia wewnętrzne umieszczone w nastawniach, kontenerach lub wydzielonych pomieszczeniach technicznych stacji metra.
2.
W skrajni budowli dopuszcza się montowanie urządzeń przeznaczonych do bezpośredniego kontaktu z urządzeniami pojazdu metra.
3.
Zewnętrzne urządzenia srp nie powinny:
1)
osłabiać wytrzymałości elementu nawierzchni torowej lub podtorza;
2)
powodować zmian w warunkach kontaktu koła z szyną;
3)
uniemożliwiać wykonywania czynności związanych z utrzymaniem i naprawami toru metra;
4)
naruszać systemu odwodnienia nawierzchni torowej metra.