1.
W okresie ważności certyfikacji podmiot certyfikujący prowadzi stały nadzór nad aktualnością jej ważności, który obejmuje:
1)
monitorowanie sytuacji wykonawcy w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 25 upoważnienie ustawowe;
2)
przeprowadzenie czynności sprawdzających w przypadku:
a) zgłoszenia takiej potrzeby przez wykonawcę lub w wyniku własnych ustaleń podmiotu certyfikującego,
b) określonym w art. 128a wezwanie wykonawcy przez zamawiającego do złożenia wyjaśnień ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
a) zgłoszenia takiej potrzeby przez wykonawcę lub w wyniku własnych ustaleń podmiotu certyfikującego,
b) określonym w art. 128a wezwanie wykonawcy przez zamawiającego do złożenia wyjaśnień ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
2.
W przypadku określonym w art. 128a wezwanie wykonawcy przez zamawiającego do złożenia wyjaśnień ust. 2 Prawa zamówień publicznych, podmiot certyfikujący przeprowadza czynności sprawdzające niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze licząc od dnia przekazania informacji przez zamawiającego. Najpóźniej w następnym dniu roboczym od dnia zakończenia przeprowadzania czynności sprawdzających, o których mowa w zdaniu pierwszym, podmiot certyfikujący przekazuje zamawiającemu informację o ważności certyfikacji, zawieszeniu jej ważności albo utracie ważności certyfikacji.