• Art. 16. - Dane otrzymyw...
  24.04.2024

Ustawa o doręczeniach elektronicznych

Stan prawny aktualny na dzień: 24.04.2024

Dz.U.2023.0.285 t.j. - Ustawa z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych

Obserwuj akt

Art. 16. doręcz.elektroniczne


Dane otrzymywane przez ministra przy tworzeniu adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego

1. W przypadku, o którym mowa w art. 11 sposoby utworzenia adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego pkt 2, minister właściwy do spraw informatyzacji otrzymuje następujące dane za pośrednictwem systemu teleinformatycznego:
1)
Krajowego Rejestru Sądowego:
a) nazwę lub firmę, pod którą podmiot działa,
b) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany,
c) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu,
d) numer KRS,
e) oznaczenie formy prawnej,
f) siedzibę i adres,
g) adres do korespondencji,
h) imię i nazwisko administratora skrzynki doręczeń, jego adres poczty elektronicznej oraz numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501;
2)
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej:
a) imię i nazwisko,
b) firmę,
c) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany,
d) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu,
e) adres do doręczeń,
f) numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501,
g) adres poczty elektronicznej, na który zostanie przesłana informacja o utworzeniu adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz o sposobie aktywacji skrzynki doręczeń - w przypadku braku wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń,
h) imię i nazwisko administratora skrzynki doręczeń, jego adres poczty elektronicznej oraz numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji 2015/1501 - w przypadku wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń.

(Art. 16 ust. 1 wchodzi w życie z dniem, który zostanie określony w komunikacie Ministra właściwego do spraw informatyzacji i ogłoszony w Dz. U. RP)
2. Po utworzeniu adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego i przyporządkowaniu do niego skrzynki doręczeń minister właściwy do spraw informatyzacji przesyła informację o jego utworzeniu na adres poczty elektronicznej, o którym mowa odpowiednio w ust. 1 pkt 1 lit. h albo w ust. 1 pkt 2 lit. g oraz h.
3. Minister właściwy do spraw informatyzacji:
1)
wpisuje adres do doręczeń elektronicznych powiązany z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego do bazy adresów elektronicznych po aktywacji adresu do doręczeń elektronicznych;
2)
przesyła informację o wpisie na adres do doręczeń elektronicznych, którego dotyczy wpis.
4. Przesłanie informacji, o której mowa w ust. 3 pkt 2, nie podlega opłacie.
Art. 16. Dane otrzymywane przez ministra przy tworzeniu a... - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Logo casum.pl

Potrzebujesz pomocy prawnej? Skorzystaj z usług doświadczonych prawników.

Adwokat
Wrocław (woj. dolnośląskie)
Adwokat
Gdańsk (woj. pomorskie)
Adwokat
Łódź (woj. łódzkie)
Prawnik
Zawiercie (woj. śląskie)
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...