1.
Do aktualizacji danych, o których mowa w art. 26 dane przetwarzane w bazie adresów elektronicznych pkt 2 i 3, stosuje się odpowiednio przepisy art. 11 sposoby utworzenia adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo art. 28 wpis do bazy adresów elektronicznych adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
2. Podmiot publiczny, który nie jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego, niezwłocznie samodzielnie aktualizuje dane dotyczące siedziby i adresu oraz adresu do korespondencji.
(Art. 18 ust. 2 wchodzi w życie z dniem, który zostanie określony w komunikacie Ministra właściwego do spraw informatyzacji i ogłoszony w Dz. U. RP)
2. Podmiot publiczny, który nie jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego, niezwłocznie samodzielnie aktualizuje dane dotyczące siedziby i adresu oraz adresu do korespondencji.
(Art. 18 ust. 2 wchodzi w życie z dniem, który zostanie określony w komunikacie Ministra właściwego do spraw informatyzacji i ogłoszony w Dz. U. RP)
3.
Aktualizacja, o której mowa w ust. 2, wymaga uwierzytelnienia w sposób określony w art. 20a identyfikacja użytkownika systemów teleinformatycznych ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (z. U. z 2023 r. poz. 57) z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej zapewniającego co najmniej średni poziom bezpieczeństwa, o którym mowa w art. 8 ust. 2 lit. b rozporządzenia 910/2014.