1.
Za służbę techniczną uznaje się podmiot wyznaczony przez Dyrektora TDT przed dniem wejścia w życie ustawy do przeprowadzania badań homologacyjnych, badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych oraz kontroli zgodności.
2.
Służba techniczna w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy składa do Dyrektora TDT informację o kategorii przeprowadzanych badań, o których mowa w ust. 1.
3.
Na podstawie informacji, o której mowa w ust. 2, Dyrektor TDT dokonuje oceny, o której mowa w art. 4 wniosek o wykonywanie zadań służby technicznej ust. 5 pkt 2.
4.
Dyrektor TDT, w drodze decyzji administracyjnej, wyznacza służbę techniczną na podstawie oceny, o której mowa w ust. 3.
5.
Za wyznaczenie, o którym mowa w ust. 4, nie pobiera się opłaty.
6.
W przypadku niezłożenia informacji, o której mowa w ust. 2, we wskazanym terminie wyznaczenie, o którym mowa w ust. 1, wygasa.
7.
Służbę techniczną wyznacza się na okres 5 lat od dnia wydania decyzji, o której mowa w ust. 4.