1.
Egzamin przeprowadzany jest co najmniej raz w roku kalendarzowym.
2.
Przewodniczący zamieszcza na stronach internetowych Ministerstwa Finansów, nie później niż 3 miesiące przed terminem egzaminu, informację o terminie jego przeprowadzenia oraz wykaz tytułów aktów prawnych, z których wybrane zagadnienia stanowią podstawę opracowania pytań testowych.
3.
Zdający składa wniosek o dopuszczenie do egzaminu w terminie 14 dni od dnia opublikowania informacji, o której mowa w ust. 2, z załączonym oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby egzaminu. Wniosek może być wnoszony pisemnie albo w formie elektronicznej, na adres elektronicznej skrzynki podawczej urzędu, w którym zatrudniony jest zdający.
4.
Organy administracji skarbowej przesyłają do Departamentu, w terminie 30 dni od dnia opublikowania informacji, o której mowa w ust. 2, listy zdających.
5.
Naczelnicy urzędów skarbowych i naczelnicy urzędów celnych przesyłają listy, o których mowa w ust. 4, za pośrednictwem odpowiednio dyrektora właściwej izby skarbowej albo dyrektora właściwej izby celnej.