IBPP3/443-95/07/AB
Interpretacja indywidualna
z dnia 23 października 2007
Artykuły przypisane do interpretacji
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy P przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2007 r. (data wpływu 18 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zwolnienia od podatku usług związanych z obszarami naturalnymi i obiektami chronionej przyrody - jest prawidłowe.
Uzasadnienie
W dniu 18 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zwolnienia od podatku usług związanych z obszarami naturalnymi i obiektami chronionej przyrody PKWiU 92.53.12-00.00.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Zespół Ś. i N. Parków Krajobrazowych jest jednostką budżetową podporządkowaną Wojewodzie Ś. Jednostka prowadzi obecnie postępowanie o zamówienie publiczne w sprawie wykonania opracowania projektu planu ochrony wraz z programem zarządzania ochroną Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków sieci Natura 2000 „D N” () w województwie ś, wyznaczonego Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 21 lipca 2004 r. w sprawie obszarów specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 (Dz. U. Nr 229 poz. 2312).
Zespół Ś. i N. Parków Krajobrazowych wystąpił do Urzędu Statystycznego w Ł. o sklasyfikowanie przedmiotowej usługi. Zgodnie z otrzymaną informacją, usługa dotycząca realizacji wymienionego wyżej zadania mieści się w grupowaniu PKWiU 92.53.12-00.00 „Usługi związane z obszarami naturalnymi i obiektami chronionej przyrody”.
Zdaniem Wnioskodawcy rozstrzygnięcie postępowania przetargowego wymaga stwierdzenia czy usługi te zwolnione są z podatku od towarów i usług.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy usługi związane z obszarami naturalnymi i obiektami chronionej przyrody PKWiU 92.53.12-00.00 są zwolnione z podatku od towarów i usług...
Zdaniem Wnioskodawcy, usługi o symbolu PKWiU 92.53.12-00.00 są zwolnione z podatku od towarów i usług.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z przepisami art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.Usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej - zgodnie z art. 8 ust. 3 ww. ustawy - są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych.
Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. W pozycji 11 ww. załącznika nr 4 do ustawy pod symbolem PKWiU ex 92 wymienione zostały usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem - z wyłączeniem:
usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi,
usług związanych z wyświetlaniem filmów i taśm wideo, wyświetlaniem filmów na innych nośnikach oraz filmów reklamowych i promocyjnych,
usług w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych (PKWiU 92.61),
wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10), świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11, 92.34.12) oraz wstępu na inne imprezy sportowe,
wstępu oraz wypożyczania wydawnictw (PKWiU 22.11, 22.12, 22.13) w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą (PKWiU 92.5),
5a) usług związanych z produkcją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.11), usług zwią-zanych z dystrybucją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.12), usług związanych z produkcją filmów i nagrań na innych nośnikach , usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań na innych nośnikach
5b) wstępu do parków rekreacyjnych, plaż i innych miejsc o charakterze kulturalnym (PKWiU ex 92.72),
działalność agencji informacyjnych,
usług wydawniczych,
usług radia i telewizji (PKWiU 92.2), z zastrzeżeniem poz. 12
Gdzie:
ex- dotyczy tylko danej usługi z danego grupowania,
#185;)- dotyczy wyłącznie usług związanych z rekreacją i sportem świadczonych przez podmioty, które nie mają jako celu systematycznego dążenia do osiągania zysków, zaś wszelkie zyski, które mimo wszystko osiągną, przeznaczą na utrzymanie lub poprawę świadczonych usług.
Z przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, że usługi dotyczące wykonania opracowania projektu planu ochrony wraz z programem zarządzania ochroną Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków sieci natura 2000 „D N” w województwie ś. zaliczone są do grupowania PKWiU 92.53.12-00.00 "Usługi związane z obszarami naturalnymi i obiektami chronionej przyrody”.
Zatem na podstawie ww. przepisów oraz przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, w sytuacji gdy przedmiotowe usługi nie zostały wymienione w poz. 11 pkt 1-8 załącznika Nr 4 do ww. ustawy jako wyłączone ze zwolnienia, należy stwierdzić, iż zasadnym jest zastosowanie przy ich świadczeniu zwolnienia przedmiotowego. Jednakże zauważyć należy, że powyższe zwolnienie od podatku ma zastosowanie pod warunkiem, że podana przez Wnioskodawcę klasyfikacja jest prawidłowa w odniesieniu do czynności będących przedmiotem zapytania.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.