• Interpretacja indywidualn...
  22.09.2024

ITPP2/443-140/10/AD

Interpretacja indywidualna
z dnia 7 maja 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 3098 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2010 r. (data wpływu 22 lutego 2010 r.), uzupełnionym w dniu 29 kwietnia 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn. „Promocja produktów rybnych wśród młodzieży z Gminy” – jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 22 lutego 2010 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 29 kwietnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn. „Promocja produktów rybnych wśród młodzieży z Gminy”.

W przedmiotowym wniosku, oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina Miasta planuje realizację programu pn. „Promocja produktów rybnych wśród dzieci i młodzieży z Gminy", w ramach którego w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum, w których uczy się ponad czterysta dzieci, zostanie zorganizowana w roku szkolnym 2010/2011 kampania promocyjna ryb i produktów rybnych. Akcja ta ma na celu przeprowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych, prowadzących do przekonania dzieci oraz ich rodziców do częstszego spożywania ryb. W ramach ww. projektu planowane są następujące działania: spotkanie inaugurujące projekt, konkursy oraz wycieczki edukacyjne, minikonferencja naukowa, dostarczanie i podawanie dań obiadowych z ryb i produktów rybnych, obchody „Szkolnego dnia rybnego", jednodniowe warsztaty wyjazdowe dla dzieci z kółka kulinarnego oraz promocja projektu. Na realizację kampanii Gmina zamierza ubiegać się w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o dofinansowanie w ramach środka 3.4 Rozwój nowych rynków i kampanie promocyjne, Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013. Planuje zlecić realizację projektu, po podpisaniu umowy z ARiMR i rozstrzygnięciu przetargu na jego organizację, na drugi kwartał 2010. Gmina jest podatnikiem podatku od towarów i usług, przy czym w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami wynikającymi z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), gdzie do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów oraz zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, nie jest uznawana za podatnika.

Urząd Miasta, po powołaniu treści przepisu § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 97, poz. 971 ze zm.), stwierdził, że realizacja przedmiotowego projektu odbędzie się w oparciu o powołane wyżej przepisy, a zatem podatek naliczony związany z nabyciem towarów i usług nie będzie podlegał odliczeniu, ani zwrotowi na zasadach określonych w przepisach dotyczących podatku od towarów i usług. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje podatnikowi podatku od towarów i usług w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Wskazał, że faktury dokumentujące ww. przedsięwzięcie wystawiane będą na Urząd Miasta.

W związku z powyższy zadano następujące pytanie:

Czy Urząd Miasta, jako podatnik od towarów i usług, ma możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego wynikającego z nabycia towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu, finansowanego z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej...

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego wynikającego z nabycia towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu, finansowanego z funduszy strukturalnych UE, gdyż dokonywane zakupy nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do postanowień art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54. poz. 535 ze zm.), podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione łącznie następujące warunki: odliczenia dokonuje podatnik, a towary i usługi, z których nabyciem wiąże się podatek naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Gmina planuje realizację programu, w ramach którego wśród dzieci i młodzieży zostanie zorganizowana kampania promocyjna ryb i produktów rybnych, która ma na celu przeprowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych prowadzących do przekonania ich oraz rodziców do częstszego spożywania ryb. W ramach ww. projektu przewidziane są: spotkanie inaugurujące projekt, konkursy oraz wycieczki edukacyjne, minikonferencja naukowa, dostarczanie i podawanie dań obiadowych z ryb i produktów rybnych, obchody „Szkolnego dnia rybnego", jednodniowe warsztaty wyjazdowe dla dzieci z kółka kulinarnego oraz promocja projektu. W związku z tym zamierza ubiegać się o dofinansowanie ww. projektu z funduszy strukturalnych UE. Faktury dokumentujące ww. przedsięwzięcie wystawione będą na Urząd Miasta.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że Urzędowi Miasta nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego na zasadach wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż nabywane towary i usługi nie będą mieć związku z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.

Końcowo wskazać należy, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii prawidłowości uznania Urzędu Miejskiego, a nie Gminy Miasta, za podatnika podatku od towarów i usług, ponieważ nie przedstawiono w tym zakresie stanowiska oraz nie postawiono pytania.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu jej wydania.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...