• Interpretacja indywidualn...
  01.11.2024

IPPB1/415-133/10-2/JB

Interpretacja indywidualna
z dnia 27 kwietnia 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 140 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 07.02.2010 r. (data wpływu 10.02.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej podatkiem liniowym według stawki 19% - jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 10.02.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej podatkiem liniowym według stawki 19%.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca od ponad trzech lat prowadzi działalność gospodarczą Kancelaria Radcy Prawnego, świadcząc usługi na rzecz swoich klientów, w zakresie ich pełnej obsługi prawnej, a w szczególności:

* pełnej obsługi spraw sądowych i pozasądowych (w tym przygotowywania pism procesowych, reprezentowanie przed Sądami i udział w rozprawach sądowych, przygotowywanie i negocjowanie projektów ugód, nadzór nad realizacją wyroków sądowych oraz ugód - w tym spraw cywilnych, gospodarczych, personalnych, administracyjnych), sporządzanie opinii prawnych dotyczących działalności klientów, udział w projektach akwizycyjnych i restrukturyzacyjnych, monitorowanie przepisów prawa (w tym projektów ustaw), przygotowywanie wzorów i projektów umów, ich sprawdzanie pod względem prawnym, przygotowywanie i monitorowanie polityki ochrony osobowych.

Dochody z ww. działalności Wnioskodawca opodatkowuje podatkiem liniowym według stawki 19%, zgodnie z przepisem art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

1. Jednocześnie podmiot, który nie jest klientem Kancelarii Wnioskodawcy i dla którego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie świadczy żadnych usług, zatrudnił około dwa lata temu Wnioskodawcę, na podstawie umowy o pracę, na stanowisku dyrektora działu prawnego, w wymiarze #188; etatu.

Do zakresu obowiązków Wnioskodawcy, jako dyrektora działu prawnego, należy nadzór nad bieżącą obsługą prawną Spółki i pracą pracowników działu prawnego, udział w negocjacjach biznesowych, współpraca z instytucjami państwowymi, lokalnymi władzami i kancelariami prawniczymi. Praca na stanowisku dyrektora działu prawnego ogranicza się więc do nadzoru nad pracownikami tego działu i kontaktami z instytucjami państwowymi oraz kancelariami prawniczymi, świadczona jest średnio przez 2 godziny dziennie, a Wnioskodawca nie wykorzystuje w niej posiadanych przeze siebie uprawnień radcy prawnego, wykonuje ją zaś w warunkach podporządkowania i podległości, charakterystycznych dla stosunku pracy - stosownie do przepisów prawa.

Świadczona przez Wnioskodawcę praca jako dyrektora działu prawnego nie wymaga posiadania przez Niego uprawnień radcy prawnego i jest świadczona w siedzibie pracodawcy, w czasie przez niego wskazanym - w wymiarze #188; etatu, pod jego kierownictwem i ogranicza się głównie do nadzoru nad pracownikami działu prawnego, zgodnie z zakresem obowiązków, przedstawionym powyżej i przepisami prawa pracy.

Dochody ze świadczenia w/w pracy opodatkowywane są na zasadach ogólnych, czyli podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie ze skalą podatkową określoną w przepisie art. 27 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

2. Obecnie w niedługim czasie Wnioskodawca zamierza zrezygnować z ww. funkcji i rozwiązać łączącą Go z tym podmiotem umowę o pracę - ale też objąć ten podmiot (obecnego jeszcze pracodawcę) pełną obsługą prawną prowadzoną w ramach prowadzonej przez Niego w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej.

Planowana współpraca będzie prowadzona w oparciu o pisemną umowę o świadczenie usług, do której znajdą zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego. Umowa ta zapewni ww. podmiotowi ze strony Kancelarii Wnioskodawcy pełny zakres obsługi prawnej, a w szczególności:

* pełną obsługę spraw sądowych i pozasądowych (w tym przygotowywanie pism procesowych, reprezentowanie przed Sądami i udział w rozprawach sądowych, przygotowywanie i negocjowanie projektów ugód, nadzór nad realizacją wyroków sądowych oraz ugód - w tym spraw cywilnych, gospodarczych, personalnych, administracyjnych), sporządzanie opinii prawnych dotyczących działalności ww. podmiotu, udział w projektach akwizycyjnych i restrukturyzacyjnych, monitorowanie przepisów prawa (w tym projektów ustaw), przygotowywanie wzorów i projektów umów, ich sprawdzanie pod względem prawnym, przygotowywanie i monitorowanie polityki ochrony danych osobowych,

* bieżąca pomoc dotyczącą wszelkich aspektów prawnych w szczególności:

- spraw personalnych - konsultowanie treści umów o pracę i ich zmian, konsultowanie sposobów rozwiązywania w/w umów,

- spraw reklamowych i marketingowych - pomoc w przygotowywaniu umów, konsultowanie możliwości publikowania materiałów reklamowych i promocyjnych w zgodzie z przepisami prawa, rozwiązywanie bieżących problemów w ww. zakresie;

- spraw produkcyjnych - pomoc w przygotowywaniu umów, rozwiązywanie bieżących problemów;

- spraw dystrybucyjnych - pomoc w przygotowywaniu umów, rozwiązywanie bieżących problemów prawnych ww. w zakresie, pomoc w negocjacjach aspektów prawnych z kolporterami na trudnym, zmieniającym się rynku;

- spraw redakcyjnych - konsultowanie treści artykułów prasowych i materiałów zdjęciowych, pod kątem ich zgodności z przepisami prawa, bieżąca pomoc w szczególności w przypadkach ewentualnego naruszenia prawa w ww. zakresie.

Ww. usługi będą świadczone przez Wnioskodawcę osobiście, jak i przy użyciu współpracowników Kancelarii (w tym aplikantów radcowskiego, adwokackiego), z którymi Wnioskodawca ma zawarte umowy o świadczenie usług prawniczych, na rzecz Kancelarii.

Dalej strona wskazuje, iż ww. usługi będą świadczone w pełnym zakresie obsługi prawnej w godzinach 9 do 17 każdego dnia, osobiście oraz za pośrednictwem ww. osób, za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (fax, telefon, e-mail), jak i w siedzibie Kancelarii Wnioskodawcy, lub w innym miejscu ustalonym z ww. podmiotem. Oczywiście usługi te będą świadczone zgodnie z przepisami Ustawy o radcach prawnych, szczególnie bez elementu podporządkowania się ww. podmiotowi (zgodnie z przepisem art. 13 i 14 Ustawy o radcach prawnych) - samodzielnie decydując o sposobie udzielanej pomocy prawnej, wyborze środków dla ochrony interesów ww. podmiotu, taktyce procesowej - bez związania w tym zakresie jakimikolwiek wytycznymi lub wskazówkami.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy podjęcie przez Wnioskodawcę (Kancelarię Radcy Prawnego) świadczenia usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie opisanym w pkt 2 na rzecz podmiotu, który obecnie zatrudnia Wnioskodawcę na stanowisku dyrektora działu prawnego w wymiarze #188; etatu (z zakresem obowiązków pracowniczych opisanych w pkt 1 powyżej), który to stosunek pracy nota bene Wnioskodawca zamierza rozwiązać, pozbawi Wnioskodawcę możliwości dalszego opodatkowywania usług świadczonych w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej – świadczenia pomocy prawnej na rzecz wszystkich klientów, w tym ww. podmiotu – tzw. podatkiem liniowym według stawki 19%, o którym mowa w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...

Zdaniem Wnioskodawcy podatek dochodowy od dochodów z działalności gospodarczej świadczenia pełnej pomocy prawnej w ramach Kancelarii Radcy Prawnego, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku (zgodnie z art. 30c UPDOF).

Utrata możliwości opodatkowania podatkiem liniowym w ww. sposób zachodzi wyłącznie w sytuacji określonej w przepisie art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. gdy podatnik świadczy usługi na rzecz byłego/obecnego pracodawcy odpowiadające czynnościom, które podatnik wykonywał/wykonuje w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

Jeżeli jednak zakresy czynności wykonywanych w ramach stosunku pracy i działalności gospodarczej nie pokrywają się, podatnikowi przysługuje prawo wyboru sposobu opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej na zasadach określonych w przepisie ar. 30c cytowanej ustawy, tj. według stawki podatku liniowego w wysokości 19% (Urząd Skarbowy w Lublinie z dnia 27.12.2004 r. P-2/415/31/04).

Wobec powyższego, w opinii Wnioskodawcy, skoro zakres czynności, który w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej zamierza wykonywać na rzecz podmiotu, który obecnie zatrudnia Wnioskodawcę na stanowisku dyrektora działu prawnego (a który to stosunek pracy zamierzamy rozwiązać) nie pokrywa się z zakresem obowiązków/czynności wykonywanych na podstawie stosunku pracy dyrektora działu prawnego - to brak jest przesłanek, które uniemożliwiałyby opodatkowanie usług świadczonych przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej na rzecz ww. podmiotu, jak i innych klientów, tzw. podatkiem liniowym według stawki 19% - zgodnie z art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż w niniejszej sytuacji nie zostaje spełniona żadna z przesłanek określonych w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W szczególności:

Czynności, które zamierza wykonywać Wnioskodawca w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej (opisane w pkt 2 powyżej) nie odpowiadają czynnościom, które wykonuje On obecnie w ramach stosunku pracy, zgodnie z zakresem obowiązków dyrektora działu prawnego (opisanym w pkt. 1 powyżej).

Wnioskodawca wskazuje, iż :

1. Obecnie wykonywana praca (czynności) wykonywana jest w warunkach podporządkowania, zgodnie z przepisami prawa pracy - świadczone w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej usługi (nie dość, że inne niż te wykonywane w ramach ww. stosunku pracy) będą świadczone w pełni samodzielnie, bez elementu podporządkowania, z pełną swobodą podejmowania decyzji o sposobie prowadzenia spraw, w tym sadowych, czynnościach procesowych i innych, ustalając sposób udzielania pomocy prawnej, w szczególności poprzez wybór taktyki procesowej, samodzielne sporządzanie opinii prawnych i udzielanie pomocy prawnej - nie będąc w tej materii związanym jakimikolwiek poleceniami czy wytycznymi (zgodnie z przepisami Ustawy o radcach prawnych).

2. Przedmiotem umowy o pracę, którą Wnioskodawca świadczy na stanowisku dyrektora działu prawnego, jest świadczenie pracy zgodnie z zakresem obowiązków (pkt 2) - to jest jedynie nadzór nad bieżącą obsługą prawną Spółki i pracą pracowników działu prawnego, udział w negocjacjach biznesowych, współpraca z instytucjami państwowymi, lokalnymi władzami i kancelariami prawniczymi.

Przedmiotem świadczenie usług w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej - pełnej obsługi prawnej (pkt. 1) będzie natomiast

* pełna obsługa spraw sądowych i pozasądowych (w tym przygotowywanie pism procesowych, reprezentowanie przed Sądami i udział w rozprawach sądowych, przygotowywanie i negocjowanie projektów ugód, nadzór nad realizacją wyroków sądowych oraz ugód - w tym spraw cywilnych, gospodarczych, personalnych, administracyjnych),

* sporządzanie opinii prawnych dotyczących działalności w/w podmiotu, udział w projektach akwizycyjnych i restrukturyzacyjnych,

* monitorowanie przepisów prawa (w tym projektów ustaw),

* przygotowywanie wzorów i projektów umów, ich sprawdzanie pod względem prawnym, przygotowywanie i monitorowanie polityki ochrony danych osobowych

* bieżąca pomoc dotyczącą wszelkich aspektów prawnych w szczególności:

- spraw personalnych - konsultowanie treści umów o pracę i ich zmian, konsultowanie sposobów rozwiązywania w/w umów;

- spraw reklamowych i marketingowych - pomoc w przygotowywaniu umów, konsultowanie możliwości publikowania materiałów reklamowych i promocyjnych w zgodzie z przepisami prawa, rozwiązywanie bieżących problemów ww. w zakresie;

- spraw produkcyjnych i spraw redakcyjnych - w tym konsultowanie artykułów prasowych pod katem ich zgodności z przepisami prawa;

- spraw dystrybucyjnych - pomoc w przygotowywaniu umów, rozwiązywanie bieżących problemów prawnych w ww. zakresie, pomoc w negocjacjach aspektów prawnych z kolporterami na trudnym, zmieniającym się rynku,

- spraw redakcyjnych - konsultowanie treści artykułów prasowych i materiałów zdjęciowych, pod kątem ich zgodności z przepisami prawa, bieżąca pomoc w szczególności w przypadkach ewentualnego naruszenia prawa w w/w zakresie.

Wobec powyższego zakres usług, które Wnioskodawca będzie świadczył w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej jest zupełnie inny niż zakres obowiązków świadczonych jako pracownik - dyrektor działu prawnego.

Przede wszystkim świadczenie pracy ogranicza się jedynie w zasadzie do nadzoru nad pracownikami działu prawnego i kontaktami z instytucjami państwowymi oraz kancelariami prawniczymi - i to w czasie ograniczonym do tylko średnio 2 godzin dziennie (1/4 etatu), natomiast świadczenie usług w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej, będzie obejmowało pełny zakres obsługi prawnej, zgodnie z przepisami Ustawy o radcach prawnych, a więc samodzielnie i niezależnie, w zakresie opisanym w pkt 2 powyżej, będzie świadczone w pełnym zakresie czasowym, zarówno osobiście przez Wnioskodawcę, jak i przez współpracowników Wnioskodawcy (w tym aplikantów), przede wszystkim w biurze Kancelarii i zakres tych usług nie będzie pokrywał się z zakresem czynności, które Wnioskodawca wykonuje obecnie w ramach stosunku pracy, jako dyrektor działu prawnego.

Wobec powyższego, zdaniem Wnioskodawcy, oczywiste wydaje się, że w niniejszej sprawie nie została spełniona żadna z przesłanek, o których mowa w przepisie art. 9 a ust.3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a więc brak jest przeszkód aby Wnioskodawca nadal mógł opodatkowywać swoje dochody w ramach prowadzonej w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej, tak zwanym podatkiem liniowym w wysokości stawki 19%, o którym mowa w przepisie art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i uprawnienia tego nie może pozbawić Wnioskodawcę okoliczność, że ww. usługi zamierza rozpocząć świadczyć w opisanym w pkt 2 powyżej zakresie także na rzecz podmiotu, który obecnie zatrudnia stronę na #188; etatu na stanowisku dyrektora działu prawnego (które to stanowisko, jak wspomniano powyżej, zamierza opuścić i rozwiązać łączącą Wnioskodawcę z ww. podmiotem umowę o pracę) - z zakresem obowiązków pracowniczych opisanych w pkt 1 powyżej.

Na potwierdzenie słuszności swojego stanowiska Wnioskodawca wskazuje wyrok WSA w Poznaniu z dnia 01.03.2007 r. ISA/Po 1138/06, WSA w Gliwicach z dnia 12.12.2007 I SA/GL 805/07- przegląd Orzecznictwa Podatkowego Nr 3/2008, poz. 40, str. 275.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

W myśl art. 30c ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub ust. 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30, 30d i art. 44 ust. 4, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Deklarując wybór 19% podatku liniowego podatnik musi uwzględnić przesłanki określone w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 9a ust. 3 ww. ustawy, jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki nie mającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub, co najmniej jeden ze wspólników:

1. wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy, lub

2. wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

Zgodnie z powyższymi przepisami możliwość opodatkowania dochodu z działalności gospodarczej w sposób określony w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest wyłączona w stosunku do podatników, którzy uzyskują przychód z działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy i usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik lub przynajmniej jeden z jego wspólników, wykonywał na rzecz tegoż pracodawcy w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym ten rok w ramach stosunku pracy.

Dla możliwości wyboru opodatkowania podatkiem liniowym nie stanowi natomiast przeszkody fakt świadczenia na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy innych usług, które nie odpowiadają czynnościom wykonywanym przez podatnika w ramach stosunku pracy.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, Kancelarię Radcy Prawnego, świadcząc usługi na rzecz swoich klientów, w zakresie ich pełnej obsługi prawnej, a dochody uzyskiwane z tej działalności opodatkowuje 19% podatkiem liniowym oraz zatrudniony jest w firmie na stanowisku dyrektora działu prawnego, w wymiarze #188; etatu, a dochody z tego tytułu opodatkowuje wg skali. Obecnie Wnioskodawca rozważa możliwość rozwiązania umowy o pracę i objęcia tego podmiotu (obecnego jeszcze pracodawcę) pełną obsługą prawną, prowadzoną w ramach prowadzonej przez Niego w Kancelarii Radcy Prawnego działalności gospodarczej.

Wnioskodawca przedstawiając swoje stanowisko wskazał, iż czynności wykonywane z umowy o pracę na rzecz podmiotu, w którym zatrudniony jest na stanowisku dyrektora działu prawnego, nie będą odpowiadać czynnościom, które będzie wykonywał w ramach działalności gospodarczej, na rzecz tego podmiotu.

Wobec powyższego, w sytuacji, gdy zakres czynności, wykonywanych w ramach działalności gospodarczej nie pokrywa się z obowiązkami wynikającymi z umowy o pracę, wykonywanymi w roku podatkowym lub roku poprzedzającym rok podatkowy, to Wnioskodawca może opodatkować dochody uzyskane z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wg 19% stawki liniowej, na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednocześnie wskazać należy, iż jeżeli wnioskodawca w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej świadczyć będzie usługi na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy chociaż częściowo odpowiadające czynnościom, które wykonywał w ramach stosunku pracy w roku poprzedzającym rok podatkowy lub w roku podatkowym, straci prawo do rozliczenia dochodów zgodnie z zasadami, określonymi w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W tym miejscu podkreślić należy, iż w przedmiotowej sprawie, mając na uwadze treść przepisu art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, tut. Organ wydając interpretację prawa podatkowego nie jest uprawniony do przeprowadzenia postępowania dowodowego, czy czynności wykonywane z umowy o pracę nie odpowiadają czynnościom wykonywanym w ramach działalności gospodarczej. Do postępowania w sprawie wydania pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego nie mają bowiem zastosowania przepisy o postępowaniu podatkowym, a postępowanie dowodowe jest częścią postępowania podatkowego.

Ponadto odnosząc się do przywołanych przez Wnioskodawcę interpretacji oraz wyroków sądowych wskazać należy, iż powyższe interpretacje i wyroki dotyczą konkretnych spraw podatników osądzonych w określonych stanach faktycznych i w tych sprawach rozstrzygnięcia w nich zawarte są wiążące.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...