• Wyjaśnienie Ministra Fina...
  20.05.2024

PO 4 AK-722-1110/95

Wyjaśnienie Ministra Finansów
z dnia 6 grudnia 1995

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 1037 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

Odpowiadając na pismo z 2.11.1995 r. Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia:

Jak wynika z pisma, Spółka prowadzi sprzedaż premiową niektórych produkowanych przez siebie wyrobów. Sprzedaż ta polega na tym, że do każdego sprzedanego w danym okresie wyrobu dołączona jest nagroda.

Wątpliwości Spółki dotyczą kwestii zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z tymi nagrodami.

Ustosunkowując się do powyższego, Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia:

Sprzedaż premiowa polega na uatrakcyjnieniu zakupu danych towarów.

Wydatki związane z takim uatrakcyjnieniem sprzedawanych towarów (atrakcyjne opakowanie, koszty związane z dostawą zakupionego towaru do domu odbiorcy, itp.) pozostają w bezpośrednim związku z przychodami ze sprzedaży, stanowią więc w całości, stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy z 15.2.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 1993 r. Nr 106, poz. 482 ze zm.) koszty uzyskania przychodów, o ile nie zachodzą przesłanki określone w art. 11 wspomnianej ustawy. Jednocześnie Ministerstwo Finansów pragnie wyjaśnić, iż nie będą w tym przypadku miały zastosowania postanowienia art. 16 ust. 1 pkt 28 tej ustawy. Pojęcie bowiem "reklamy", o której mowa w tym przepisie, w związku z brakiem definicji tego słowa w ustawie, należy pojmować zgodnie z jego znaczeniem w języku polskim.

Słownik języka polskiego definiuje zaś pojęcie reklamy jako "rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś" (Słownik języka polskiego, PWN - Warszawa 1981, str. 78).

Rozszerzenie znaczenia słowa "reklama" na wszelkie działania podatnika zmierzające do zwiększenia przychodów poprzez uatrakcyjnianie towarów produkowanych czy sprzedawanych przez niego, w świetle przedstawionej wykładni językowej jak również w świetle wykładni celowościowej nie znajduje uzasadnienia.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...