1.
Przed rozpoczęciem działalności, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 111 rozporządzenie w sprawie urzędowego sprawdzenia ust. 1 pkt 1, podmiot przesyła właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego zgłoszenie oraz dokumenty mające znaczenie dla przeprowadzania kontroli celno-skarbowej.
2.
W przypadku, o którym mowa w art. 106 przesłanki urzędowego sprawdzenia pkt 2, złożony wniosek o wydanie lub zmianę decyzji stanowi zgłoszenie. Do zgłoszenia podmiot jest obowiązany załączyć dokumenty mające znaczenie dla przeprowadzania kontroli celno-skarbowej.
3.
W przypadku zmiany danych zawartych w zgłoszeniu lub w dokumentach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 111 rozporządzenie w sprawie urzędowego sprawdzenia ust. 1 pkt 2 podmiot jest obowiązany powiadomić o tych zmianach właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego.