1.
Do zadań dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej należy:
1)
zapewnianie jednolitej i powszechnie dostępnej informacji podatkowej i celnej, w tym jej przetwarzanie i udostępnianie;
2)
prowadzenie spraw dotyczących interpretacji indywidualnych przepisów prawa podatkowego;
2a)
prowadzenie spraw dotyczących wiążących informacji stawkowych, wiążących informacji akcyzowych, wiążących informacji taryfowych i wiążących informacji o pochodzeniu;
3)
prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie przepisów prawa podatkowego i celnego;
4)
realizacja polityki kadrowej i szkoleniowej w Krajowej Informacji Skarbowej;
5)
identyfikowanie obszarów zagrożeń mogących mieć wpływ na prawidłowość wykonywania obowiązków podatkowych i celnych;
6)
wykonywanie innych zadań określonych w odrębnych przepisach.
2.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wykonuje zadania na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przy pomocy Krajowej Informacji Skarbowej.