1.
Z nabycia sprawdzającego sprawdzający sporządza protokół, jeżeli:
1)
w toku nabycia sprawdzającego stwierdzono naruszenie w zakresie wywiązywania się przez sprawdzanego z obowiązków, o których mowa w art. 94k nabycie sprawdzające;
2)
zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 94p postępowanie z towarem nabytym w toku nabycia sprawdzającego ust. 2 albo 3;
3)
nabycie sprawdzające dotyczy usługi;
4)
sprawdzany odmówił:
a) przyjęcia zwracanego towaru,
b) zwrotu otrzymanej zapłaty za zwracany towar,
c) przyjęcia paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż zwracanego towaru.
a) przyjęcia zwracanego towaru,
b) zwrotu otrzymanej zapłaty za zwracany towar,
c) przyjęcia paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż zwracanego towaru.
2.
Protokół zawiera w szczególności:
1)
oznaczenie organu;
2)
datę i miejsce (adres) dokonania nabycia sprawdzającego;
3)
numer stałego upoważnienia do dokonania nabycia sprawdzającego;
4)
wskazanie sprawdzającego;
5)
wskazanie sprawdzanego, w tym jego imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, numer PESEL oraz rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości;
6)
wskazanie podatnika, jeżeli sprawdzanym jest osoba dokonującą w jego imieniu i na jego rzecz sprzedaży towarów lub usług;
7)
określenie nabytego towaru lub usługi oraz wartość sprzedaży brutto, w tym wskazanie kwoty należnego podatku od towarów i usług;
8)
informację:
a) o zwrocie towaru albo
b) że towar nie podlega zwrotowi lub o pozostawieniu towaru w miejscu jego nabycia – w przypadku, o którym mowa w art. 94p postępowanie z towarem nabytym w toku nabycia sprawdzającego ust. 2, albo
c) o odstąpieniu od zwrotu towaru i niedokonaniu zwrotu paragonu fiskalnego, albo
d) o wykonaniu usługi i jej rodzaju, albo
e) o zwrocie zapłaty za niewykonaną usługę lub paragonu fiskalnego;
a) o zwrocie towaru albo
b) że towar nie podlega zwrotowi lub o pozostawieniu towaru w miejscu jego nabycia – w przypadku, o którym mowa w art. 94p postępowanie z towarem nabytym w toku nabycia sprawdzającego ust. 2, albo
c) o odstąpieniu od zwrotu towaru i niedokonaniu zwrotu paragonu fiskalnego, albo
d) o wykonaniu usługi i jej rodzaju, albo
e) o zwrocie zapłaty za niewykonaną usługę lub paragonu fiskalnego;
9)
informację o:
a) odmowie przyjęcia zwracanego towaru,
b) odmowie zwrotu otrzymanej zapłaty za zwracany towar lub niewykonaną usługę i niedokonaniu zwrotu paragonu fiskalnego,
c) odmowie przyjęcia paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż zwracanego towaru albo niewykonanej usługi;
a) odmowie przyjęcia zwracanego towaru,
b) odmowie zwrotu otrzymanej zapłaty za zwracany towar lub niewykonaną usługę i niedokonaniu zwrotu paragonu fiskalnego,
c) odmowie przyjęcia paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż zwracanego towaru albo niewykonanej usługi;
10)
numer paragonu fiskalnego oraz numer unikatowy kasy rejestrującej, a w przypadku ich braku wskazanie przyczyny;
11)
opis stwierdzonego naruszenia w zakresie wywiązywania się przez sprawdzanego z obowiązków, o których mowa w art. 94k nabycie sprawdzające, w przypadku ich stwierdzenia;
12)
omówienie dokonanych w protokole poprawek, skreśleń i uzupełnień;
13)
wykaz załączników, które dołączono do protokołu;
14)
podpis sprawdzającego i sprawdzanego, a w razie odmowy podpisania protokołu przez sprawdzanego – wzmiankę o tym zamieszczoną na końcu protokołu;
15)
miejsce i datę sporządzenia.
3.
Protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje sprawdzany.