1.
Wnioski, o których mowa w art. 6 dane zawierane we wniosku o wpis do rejestru PT, art. 7 wpis do rejestru JST, art. 12 wniosek o zmianę wpisu i art. 15 wniosek o wykreślenie z rejestru PT albo rejestru JST, składa się na piśmie w postaci elektronicznej z wykorzystaniem formularza elektronicznego udostępnionego na PUE UKE i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
2.
Wnioski, o których mowa w art. 6 dane zawierane we wniosku o wpis do rejestru PT, art. 7 wpis do rejestru JST, art. 12 wniosek o zmianę wpisu i art. 15 wniosek o wykreślenie z rejestru PT albo rejestru JST, uznaje się za złożone w terminie określonym jako data wysłania dokumentu w urzędowym poświadczeniu odbioru, które jest automatycznie tworzone i udostępniane przez PUE UKE wnioskodawcy.
3.
Prezes UKE informuje, na stronie podmiotowej BIP UKE, o adresie strony internetowej PUE UKE, na której udostępniono formularz elektroniczny, o którym mowa w ust. 1.
4.
Prezes UKE określi wzór wniosków, o których mowa w ust. 1, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 307 i 1222).