• Art. 293. - Umowa o świa...
  19.09.2024

Prawo komunikacji elektronicznej

Stan prawny aktualny na dzień: 19.09.2024

Dz.U.2024.0.1221 - Ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej

Obserwuj akt

Art. 293. komunik.elektr.


Umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawierana z użytkownikiem końcowym innym niż mikroprzedsiębiorca, mały przedsiębiorca lub organizacja pozarządowa

1.
Umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawierana z użytkownikiem końcowym innym niż wskazany w art. 288 zakres umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej i art. 292 przepisy stosowane odpowiednio do użytkownika końcowego będącego mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub organizacją pozarządową określa w szczególności:
1)
strony umowy;
2)
dane kontaktowe przedsiębiorcy komunikacji elektronicznej;
3)
główne cechy świadczonej usługi ze wskazaniem wszystkich elementów składających się na opłatę abonamentową lub inną okresową opłatę, w tym część opłaty stanowiącej cenę za:
a) świadczenie usługi komunikacji elektronicznej,
b) zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
c) promocyjne urządzenie końcowe
– jeżeli zostały one uwzględnione w opłacie abonamentowej lub innej okresowej opłacie;
4)
dane dotyczące jakości usług, w szczególności minimalne oferowane poziomy jakości usług;
5)
cenę usługi, w tym cenę za jej aktywację, cenę za jednostkę rozliczeniową usługi oraz inne powtarzalne lub oparte na zużyciu opłaty;
6)
numer przydzielony abonentowi, a w przypadku przyłączenia do stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej – także adres zakończenia sieci;
7)
termin przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej lub termin rozpoczęcia świadczenia usług;
8)
okres obowiązywania umowy oraz warunki przedłużenia i wypowiedzenia umowy, w tym:
a) minimalne wykorzystanie usługi lub okres obowiązywania umowy, wymagane do skorzystania z warunków promocyjnych,
b) warunki zmiany dostawcy usług komunikacji elektronicznej oraz wysokość i zasady wypłaty odszkodowania za opóźnienia lub nadużycia związane ze zmianą dostawcy usług komunikacji elektronicznej, a także procedury stosowane w tym zakresie,
c) zasady wypłaty odszkodowania należnego w momencie wypowiedzenia umowy w trybie art. 304 prawo dochodzenia odszkodowania przez dostawcę usług telekomunikacyjnych ust. 1, w tym informacje na temat odblokowania telekomunikacyjnego promocyjnego urządzenia końcowego lub warunki jego zwrotu w przypadku nieskorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 309 odszkodowanie za zachowanie promocyjnego urządzenia końcowego, ze wskazaniem strony, która poniesie koszt tego zwrotu;
9)
pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety taryfowe;
10)
okres rozliczeniowy i sposoby dokonywania płatności;
11)
sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usługi;
12)
tryb i warunki dokonywania zmiany umowy, w tym okoliczności jej zmiany wskazane w art 306-308 ustawy;
13)
ograniczenia w dostępie lub korzystaniu z usług i aplikacji;
14)
ograniczenia w zakresie korzystania z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, o ile zostały one wprowadzone przez dostawcę usług komunikacji elektronicznej lub na jego zlecenie;
15)
zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
16)
sposoby uzyskania informacji na temat obowiązujących cen i kosztów usług serwisowych;
17)
warunki korzystania z wydanego urządzenia końcowego, w tym opłaty związane z korzystaniem z tego urządzenia;
18)
warunki zwrotu wydanego urządzenia końcowego, w przypadku zakończenia obowiązywania umowy, ze wskazaniem strony, która poniesie koszt tego zwrotu;
19)
dane dotyczące funkcjonalności świadczonej usługi obejmujące informacje o:
a) ograniczeniach w kierowaniu połączeń do numerów alarmowych lub dostępie do informacji o lokalizacji dzwoniącego użytkownika końcowego ze względu na brak możliwości technicznych,
b) zasadach umieszczania danych abonenta w spisie abonentów;
20)
zakres działań podejmowanych przez dostawcę usług komunikacji elektronicznej w związku z przypadkami naruszenia bezpieczeństwa sieci lub usług, zagrożeniami takim naruszeniem lub podatnością na wystąpienie naruszenia, które mogą mieć wpływ na usługi świadczone abonentowi oraz sposób informowania abonenta o tych działaniach;
21)
wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty, w szczególności w przypadku, gdy nie został osiągnięty określony w umowie poziom jakości świadczonej usługi.
2.
Do umowy, o której mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów art 285–288, art. 300 informacje publikowane przez dostawcę usług komunikacji elektronicznej świadczącego usługę dostępu do internetu lub usługę komunikacji interpersonalnej, art. 301 określenie umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej w zakresie usług telekomunikacyjnych ust. 1, art. 303 zapewnianie możliwości uzyskania połączenia głosowego z konsultantem dostawcy usług, art. 304 prawo dochodzenia odszkodowania przez dostawcę usług telekomunikacyjnych ust. 3 oraz art. 331 zwrot pozostałych na koncie środków z doładowań, jeżeli warunki umowy ustalane są indywidualnie.
Art. 293. Umowa o świadczenie usług komunikacji elektroni... - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Logo casum.pl

Potrzebujesz pomocy prawnej? Skorzystaj z usług doświadczonych prawników.

Adwokat
Wrocław (woj. dolnośląskie)
Adwokat
Łódź (woj. łódzkie)
Prawnik
Zawiercie (woj. śląskie)
Prawnik
Gdynia (woj. pomorskie)
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...