1.
Dostawca usług telekomunikacyjnych może dochodzić odszkodowania w przypadku, gdy umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, została wypowiedziana przez abonenta lub przez tego dostawcę z winy abonenta, przed upływem okresu, na jaki została zawarta.
2.
Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje w przypadku:
1)
wypowiedzenia przez konsumenta umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej przed rozpoczęciem przyłączenia go do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a w przypadku gdy przyłączenie nie jest wykonywane – przed rozpoczęciem świadczenia usług telekomunikacyjnych, chyba że przedmiotem odszkodowania jest promocyjne urządzenie końcowe;
2)
przeniesienia numeru w następstwie sytuacji, o której mowa w art. 161 cofnięcie prawa do wykorzystywania zasobów numeracji albo zmiana jego zakresu ust. 2.
3.
Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1, nie może przekroczyć:
1)
z tytułu usługi telekomunikacyjnej – sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za tę usługę, wskazanej w art. 288 zakres umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej ust. 1 pkt 6 lit. a lub art. 293 umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawierana z użytkownikiem końcowym innym niż mikroprzedsiębiorca, mały przedsiębiorca lub organizacja pozarządowa ust. 1 pkt 3 lit. a, które abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania umowy;
2)
z tytułu promocyjnego urządzenia końcowego – sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za to urządzenie, wskazanej w art. 288 zakres umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej ust. 1 pkt 6 lit. c lub art. 293 umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawierana z użytkownikiem końcowym innym niż mikroprzedsiębiorca, mały przedsiębiorca lub organizacja pozarządowa ust. 1 pkt 3 lit. c, które abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania umowy.