1.
Jeżeli abonent, korzystając z uprawnienia, o którym mowa w art. 307 jednostronna zmiana warunków umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawartej na czas określony ust. 2 lub art. 380 wypowiedzenie umowy z winy dostawcy usług telekomunikacyjnych, decyduje się zachować promocyjne urządzenie końcowe, dostawca usług telekomunikacyjnych może żądać od abonenta:
1)
odszkodowania w wysokości sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za usługę telekomunikacyjną wskazanej w art. 288 zakres umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej ust. 1 pkt 6 lit. a lub art. 293 umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawierana z użytkownikiem końcowym innym niż mikroprzedsiębiorca, mały przedsiębiorca lub organizacja pozarządowa ust. 1 pkt 3 lit. a, które abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania umowy, albo
2)
odszkodowania, o którym mowa w art. 304 prawo dochodzenia odszkodowania przez dostawcę usług telekomunikacyjnych ust. 3 pkt 2
– w zależności od tego, które z tych odszkodowań jest niższe.
– w zależności od tego, które z tych odszkodowań jest niższe.
2.
Dostawca usług telekomunikacyjnych rozkłada na raty odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1, przy czym liczba rat w cyklu miesięcznym nie może być mniejsza niż liczba pozostałych okresów rozliczeniowych wynikających z wypowiadanej umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej.
3.
W przypadku usługi transmisji danych używanej do świadczenia usług komunikacji maszyna-maszyna przepisy ust. 1 stosuje się wyłącznie wobec użytkowników końcowych będących konsumentami, mikroprzedsiębiorcami, małymi przedsiębiorcami lub organizacjami pozarządowymi w rozumieniu art. 3 działalność pożytku publicznego, organizacje pozarządowe, wyłączenie stosowania przepisów ustawy ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.