1.
Usługę powszechną stanowią: usługa adekwatnego szerokopasmowego dostępu do internetu i usługa komunikacji głosowej, świadczone z wykorzystaniem dowolnej technologii, w ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej lub stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej, z zachowaniem dobrej jakości i po przystępnej cenie, dostępne w stałej lokalizacji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2.
Usługa adekwatnego szerokopasmowego dostępu do internetu umożliwia korzystanie z aplikacji używanych powszechnie w bieżących sprawach życia codziennego, takich jak:
1)
poczta elektroniczna;
2)
wyszukiwarki informacji;
3)
podstawowe internetowe narzędzia na potrzeby szkolenia i kształcenia;
4)
gazety lub wiadomości internetowe;
5)
zakupy lub zamawianie towarów lub usług w internecie;
6)
poszukiwanie pracy i narzędzia służące poszukiwaniu pracy;
7)
sieci kontaktów zawodowych;
8)
bankowość internetowa;
9)
usługi organów administracji publicznej;
10)
media społecznościowe i komunikatory internetowe;
11)
połączenia głosowe i wideo w jakości standardowej.
3.
Konsument może żądać ograniczenia zakresu usług, o których mowa w ust. 1, wyłącznie do usługi komunikacji głosowej. W takim przypadku przedsiębiorca świadczący usługi, o których mowa w ust. 1, nie może żądać opłat innych niż opłaty z tytułu świadczenia usługi komunikacji głosowej. Jeżeli żądanie ograniczenia zakresu usług złożone zostaje w trakcie obowiązywania umowy, dostawca usług może dochodzić od konsumenta roszczenia na zasadach określonych w art. 304 prawo dochodzenia odszkodowania przez dostawcę usług telekomunikacyjnych ust. 3.
4.
Przedsiębiorca świadczący usługi, o których mowa w ust. 1, dostarczając usługi dodatkowe w stosunku do tych usług ustanawia warunki korzystania z usług w taki sposób, aby konsument nie był zobligowany do płacenia za usługi dodatkowe lub usługi, które nie są konieczne lub wymagane do świadczenia zamówionej usługi.