• AKT ARCHIWALNY - Rozporzą...
  07.09.2025
Uchylony dnia: 2014-03-18
Dz.U. uchylający akt: 2013.0.829

Dział III. Organizacja i regulamin działania Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej

1.
W skład Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej, zwanej dalej "Komisją", wchodzą:
1)
przewodniczący;
2)
trzej wiceprzewodniczący, odpowiednio do spraw:
a) szacowania nieruchomości,
b) pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
c) zarządzania nieruchomościami;
3)
pozostali członkowie.
2.
Osoby wymienione w ust. 1 pkt 1 i 2 tworzą Prezydium Komisji.
3.
W ramach Komisji działają trzy podkomisje, odpowiednio do spraw:
1)
szacowania nieruchomości;
2)
pośrednictwa w obrocie nieruchomościami;
3)
zarządzania nieruchomościami.
1.
Komisja pracuje na posiedzeniach plenarnych, posiedzeniach związanych z przeprowadzaniem postępowań kwalifikacyjnych oraz na posiedzeniach Prezydium Komisji.
2.
Posiedzenie plenarne i posiedzenie Prezydium Komisji zwołuje przewodniczący z własnej inicjatywy lub na wniosek wiceprzewodniczącego, po uzyskaniu zgody ministra.
3.
Posiedzenie plenarne zwoływane jest w celu omówienia spraw związanych z organizacją i przebiegiem postępowań kwalifikacyjnych, w tym problemów występujących w działalności Komisji, a także w celu szkolenia członków.
4.
Posiedzenie Prezydium Komisji zwoływane jest w razie potrzeby, w celu przygotowania posiedzenia plenarnego Komisji, a także w innych sprawach dotyczących Komisji, niewymagających udziału wszystkich członków.
1.
Pracami Komisji kieruje przewodniczący. W razie nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wskazany przez przewodniczącego wiceprzewodniczący lub inny członek Komisji.
2.
Wiceprzewodniczący Komisji kierują pracami odpowiednich podkomisji. W razie nieobecności wiceprzewodniczącego jego zadania wykonuje wskazany przez przewodniczącego inny członek odpowiedniej podkomisji.
1.
Do zadań przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1)
organizowanie i koordynowanie pracy Komisji;
2)
reprezentowanie Komisji, w tym składanie wniosków w sprawach związanych z jej funkcjonowaniem;
3)
zwoływanie posiedzeń plenarnych Komisji i posiedzeń Prezydium;
4)
nadzór nad pracą poszczególnych podkomisji;
5)
rozpatrywanie skarg na członków Komisji, dotyczących przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych;
6)
wyznaczanie składów zespołów kwalifikacyjnych, o których mowa w § 24 ust. 1.
2.
Do zadań wiceprzewodniczących Komisji należy:
1)
koordynowanie pracy odpowiednich podkomisji, w tym prowadzenia postępowań kwalifikacyjnych w odpowiednich podkomisjach;
2)
przygotowywanie propozycji składów zespołów kwalifikacyjnych, o których mowa w § 24 ust. 1, w tym przewodniczącego i sekretarza zespołu;
3)
ocena prawidłowości przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych, w tym kontrola poprawności wyników postępowania kwalifikacyjnego, o których mowa w § 26 ust. 2 i 3 oraz § 40.
Obsługę organizacyjną oraz administracyjno-biurową Komisji zapewnia ministerstwo.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...