1.
Wpisów i zmian, w tym wykreśleń, w rejestrze, o którym mowa w art. 137 rejestr ratowników medycznych, dokonuje Krajowa Rada.
2.
Ratownik medyczny zostaje wykreślony z rejestru, o którym mowa w art. 137 rejestr ratowników medycznych, w przypadku:
1)
wygaśnięcia prawa wykonywania zawodu ratownika medycznego na skutek zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 32 wygaśnięcie prawa wykonywania zawodu;
2)
utraty prawa wykonywania zawodu na skutek zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 31 utrata prawa wykonywania zawodu;
3)
pozbawienia ratownika medycznego prawa wykonywania zawodu.
3.
Ratownik medyczny jest obowiązany do niezwłocznego zawiadomienia Krajowej Rady o zmianach danych, o których mowa w art. 140 dane zawarte w rejestrze, nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
4.
W przypadku wątpliwości co do aktualności danych zawartych w rejestrze, o którym mowa w art. 137 rejestr ratowników medycznych, w szczególności dotyczących wygaśnięcia prawa wykonywania zawodu z przyczyny określonej w art. 32 wygaśnięcie prawa wykonywania zawodu pkt 4, Krajowa Rada może zwrócić się do podmiotów prowadzących zbiory meldunkowe, zbiory PESEL oraz ewidencję wydanych i utraconych dowodów osobistych o przekazanie danych niezbędnych do aktualizacji rejestru.
5.
Przekazanie danych, o których mowa w ust. 4, odbywa się w trybie udostępniania danych dla podmiotów określonych w art. 66 udostępnianie danych w trybie pełnej teletransmisji danych ust. 3 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.