1.
Osobie powołanej do służby w obronie cywilnej wojewoda wydaje kartę tożsamości. Osobie wykonującej działania ratownicze wydawana jest również tabliczka tożsamości.
2.
Personelowi medycznemu i duchownemu wydaje się karty tożsamości zgodnie z art. 1 załącznika I Pierwszego Protokołu dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r.
3.
W karcie tożsamości zamieszcza się:
1)
nazwisko i imię (imiona) posiadacza karty;
2)
datę urodzenia posiadacza karty;
3)
numer PESEL posiadacza karty;
4)
fotografię posiadacza karty;
5)
podpis posiadacza karty;
6)
odcisk pieczęci urzędowej organu wydającego kartę (wyłącznie na papierowych kartach tożsamości);
7)
nazwę organu wystawiającego kartę;
8)
serię i numer karty;
9)
elementy zabezpieczające kartę;
10)
numer tabliczki tożsamości;
11)
datę wystawienia karty;
12)
informację o miejscu pełnienia służby w obronie cywilnej.
4.
Na tabliczce tożsamości zamieszcza się:
1)
numer seryjny;
2)
oznaczenie „OBRONA CYWILNA” i znak graficzny „OBRONY CYWILNEJ”;
3)
imię i nazwisko.
5.
Członkowie personelu obrony cywilnej w czasie wykonywania zadań obrony cywilnej noszą jako oznaczenie międzynarodowy znak obrony cywilnej.
6.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, wzory karty tożsamości i tabliczki tożsamości, mając na względzie potrzebę identyfikacji personelu obrony cywilnej, w tym personelu medycznego i duchownego, oraz możliwość szybkiego wykonania tabliczek tożsamości.