1)
prowadzi rejestr zgłoszeń zewnętrznych;
2)
jest administratorem danych osobowych zgromadzonych w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych.
2. Wpisu do rejestru zgłoszeń zewnętrznych dokonuje się na podstawie zgłoszenia zewnętrznego.
3. Rejestr zgłoszeń zewnętrznych obejmuje:
2. Wpisu do rejestru zgłoszeń zewnętrznych dokonuje się na podstawie zgłoszenia zewnętrznego.
3. Rejestr zgłoszeń zewnętrznych obejmuje:
1)
numer zgłoszenia;
2)
przedmiot naruszenia prawa;
3)
dane osobowe sygnalisty oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;
4)
datę dokonania zgłoszenia;
5)
informację o podjętych działaniach następczych;
6)
informację o wydaniu zaświadczenia, o którym mowa w art. 38 zaświadczenie o podleganiu ochronie;
7)
datę zakończenia sprawy;
8)
informacje o niepodejmowaniu dalszych działań w przypadku, o którym mowa w art. 40 pozostawienie zgłoszenia bez rozpoznania ust. 2;
9)
szacunkową szkodę majątkową, jeżeli została stwierdzona, oraz kwoty odzyskane w wyniku postępowań dotyczących naruszeń prawa będących przedmiotem zgłoszenia – o ile organ publiczny posiada te dane.
4. Dane osobowe oraz pozostałe informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
(Art. 46 wchodzi w życie z dniem 25.12.2024 r.)
4. Dane osobowe oraz pozostałe informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
(Art. 46 wchodzi w życie z dniem 25.12.2024 r.)