1.
Odwołanie od opinii służbowej opiniowany wnosi na piśmie do wyższego przełożonego, za pośrednictwem opiniującego.
2.
Opiniujący, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania, przesyła opinię służbową, wraz z odwołaniem i swoim stanowiskiem w sprawie, do wyższego przełożonego.
3.
Wyższy przełożony w przypadku:
1)
utrzymania w mocy opinii służbowej - w dziale VII arkusza dokonuje adnotacji o utrzymaniu w mocy opinii służbowej;
2)
zmiany lub uzupełnienia opinii służbowej - dokonuje zmian lub uzupełnień w arkuszu pismem odręcznym w kolorze czerwonym, potwierdzając je podpisem, oraz w dziale VII arkusza dokonuje adnotacji o zmianie lub uzupełnieniu opinii służbowej;
3)
uchylenia i wydania nowej opinii służbowej - w dziale VII arkusza dokonuje adnotacji o uchyleniu opinii służbowej, przekreśla wszystkie strony arkusza kolorem czerwonym, dokonując zapisu o uchyleniu opinii, dołącza ją do teczki akt personalnych opiniowanego i wydaje nową opinię służbową;
4)
uchylenia opinii służbowej, jeżeli brak było podstaw prawnych do jej sporządzenia - w dziale VII arkusza dokonuje adnotacji o uchyleniu opinii służbowej z powodu braku podstaw prawnych do jej sporządzenia, przekreśla wszystkie strony arkusza kolorem czerwonym, dokonując zapisu o uchyleniu opinii, i dołącza ją do teczki akt personalnych opiniowanego.
4.
Wyższy przełożony w trakcie rozmowy służbowej informuje opiniowanego oraz opiniującego o sposobie rozpatrzenia odwołania, potwierdzając fakt rozmowy własnoręcznym podpisem w dziale VII arkusza.
5.
Opiniowany potwierdza fakt zapoznania się ze sposobem rozpatrzenia odwołania własnoręcznym podpisem w dziale VII arkusza.
6.
W przypadku, o którym mowa w ust. 3 pkt 3, przy wydaniu nowej opinii służbowej przepisy § 5-7 stosuje się odpowiednio.