1.
W przypadku świadczenia usługi maklerskiej, o której mowa w art. 69 działalność maklerska ust. 2 pkt 1 ustawy, w sposób, o którym mowa w art. 74b umowa o przyjmowanie i przekazywanie zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych ust. 1 pkt 1 ustawy, firma inwestycyjna przekazuje klientowi sprawozdanie obejmujące:
1)
oznaczenie firmy inwestycyjnej;
2)
nazwę, firmę, imię i nazwisko lub inne oznaczenie klienta;
3)
datę i czas przyjęcia zlecenia;
4)
datę i czas przekazania zlecenia do innego podmiotu w celu wykonania zlecenia;
5)
oznaczenie podmiotu, do którego przekazano zlecenie klienta w celu wykonania zlecenia;
6)
rodzaj zlecenia, o ile rodzaj został określony przez klienta;
7)
identyfikator kupna/sprzedaży albo charakter zlecenia – w przypadku zleceń innych niż kupno/sprzedaż;
8)
oznaczenie instrumentu finansowego;
9)
liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem zlecenia, o ile liczba ta została określona przez klienta;
10)
cenę, po jakiej przekazane zlecenie miało być wykonane przez podmiot albo sposób jej określenia;
11)
łączną planowaną wartość transakcji, która miała być zawarta w wykonaniu zlecenia przez podmiot, o ile rodzaj zlecenia pozwala na jej określenie;
12)
całkowitą wartość pobranych opłat i prowizji oraz zestawienie poszczególnych pozycji pobranych opłat i prowizji oraz innych kosztów przyjęcia i przekazania zlecenia.
2.
W przypadku gdy firma inwestycyjna świadczy usługę, o której mowa w art. 69 działalność maklerska ust. 2 pkt 1 ustawy, w związku z wykonywaniem usługi, o której mowa w art. 69 działalność maklerska ust. 2 pkt 6 ustawy, w ramach oferty publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 620), obowiązek, o którym mowa w ust. 1, uznaje się za spełniony, jeżeli klient otrzymał formularz zapisu i warunki emisji, pod warunkiem że formularz zapisu lub warunki emisji zawierają informacje, o których mowa w ust. 1.
3.
W przypadku gdy przedmiotem usługi, o której mowa w art. 69 działalność maklerska ust. 2 pkt 1 ustawy, są jednostki uczestnictwa otwartego funduszu inwestycyjnego, obowiązek, o którym mowa w ust. 1, uznaje się za spełniony, jeżeli klient otrzymał potwierdzenie, o którym mowa w art. 91 sposoby potwierdzania uczestnikowi funduszu zbycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (Dz. U. z 2024 r. poz. 1034), pod warunkiem że potwierdzenie zawiera informacje, o których mowa w ust. 1.
4.
Firma inwestycyjna przekazuje sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, niezwłocznie po przekazaniu zlecenia klienta do innego podmiotu w celu jego wykonania, jednak nie później niż do końca dnia roboczego następującego po dniu, w którym zlecenie zostało przekazane.
5.
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, może być przekazywane w formie wystandaryzowanej, pod warunkiem że forma ta jest przejrzysta i zrozumiała dla klienta. Sposób przekazania sprawozdania określa umowa o przyjmowanie i przekazywanie zleceń.
6.
Przepisy ust. 1–5 nie wyłączają obowiązku firmy inwestycyjnej do niezwłocznego przekazywania, na żądanie klienta, informacji dotyczących aktualnego etapu przekazywania do innego podmiotu przyjętego zlecenia w celu jego wykonania.