1.
Inspekcja, o której mowa w art. 73h inspekcja w celu wydania certyfikatu pośrednikowi w obrocie produktami leczniczymi ust. 1, jest przeprowadzana na koszt przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi ubiegającego się o wydanie zaświadczenia.
2.
Wpływy z tytułu kosztów przeprowadzenia inspekcji, o której mowa w art. 73h inspekcja w celu wydania certyfikatu pośrednikowi w obrocie produktami leczniczymi ust. 1, stanowią dochód budżetu państwa.
3.
Koszty przeprowadzenia inspekcji, o której mowa w art. 73h inspekcja w celu wydania certyfikatu pośrednikowi w obrocie produktami leczniczymi ust. 1, obejmują koszty podróży, pobytu i czasu pracy oraz wszystkich czynności związanych z przeprowadzeniem inspekcji przez inspektora do spraw obrotu hurtowego Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. Koszty czynności jednego inspektora do spraw obrotu hurtowego Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego nie mogą przekroczyć:
1)
5000 zł – za każdy dzień inspekcji przeprowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2)
10 000 zł – za każdy dzień inspekcji przeprowadzonej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4.
Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, wysokość i sposób pokrywania kosztów przeprowadzenia inspekcji, o której mowa w art. 73h inspekcja w celu wydania certyfikatu pośrednikowi w obrocie produktami leczniczymi ust. 1, kierując się nakładem pracy związanej z wykonywaniem danej czynności oraz poziomem kosztów ponoszonych przez Główny Inspektorat Farmaceutyczny.