1.
Stwierdzenie posiadania kwalifikacji, o których mowa w art. 50 kategorie kwalifikacji w zakresie wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi oraz art. 58 czynności górnicze wymagające stwierdzenia posiadania kwalifikacji do ich wykonywania ust. 1 i 2, następuje na wniosek osoby ubiegającej się o stwierdzenie posiadania kwalifikacji, zwanej dalej "kandydatem", po przeprowadzeniu egzaminu.
2.
Wniosek o stwierdzenie kwalifikacji określa:
1)
imię i nazwisko kandydata;
2)
numer PESEL - jeżeli kandydat posiada;
3)
numer i serię dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość kandydata;
4)
adres zamieszkania kandydata;
5)
kwalifikacje, o których stwierdzenie ubiega się kandydat;
6)
wykształcenie kandydata;
6a)
w przypadkach określonych w przepisach rozdziału 1 albo 2:
a) studia podyplomowe ukończone przez kandydata,
b) posiadane przez kandydata: tytuł zawodowy lub kwalifikacje zawodowe w zawodzie, lub kwalifikacje w zawodzie, lub uprawnienia zawodowe,
c) złożone przez kandydata egzaminy uzupełniające;
a) studia podyplomowe ukończone przez kandydata,
b) posiadane przez kandydata: tytuł zawodowy lub kwalifikacje zawodowe w zawodzie, lub kwalifikacje w zawodzie, lub uprawnienia zawodowe,
c) złożone przez kandydata egzaminy uzupełniające;
7)
opis doświadczenia zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji, o których stwierdzenie ubiega się kandydat.
2a.
W przypadku kwalifikacji w zakresie górnictwa i ratownictwa górniczego określenie kwalifikacji, o których stwierdzenie posiadania ubiega się kandydat, następuje z uwzględnieniem art. 58 czynności górnicze wymagające stwierdzenia posiadania kwalifikacji do ich wykonywania ust. 1 lub 2.
3.
Do wniosku o stwierdzenie kwalifikacji dołącza się:
1)
odpis albo uwierzytelnioną kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie niezbędne do stwierdzenia kwalifikacji;
1a)
odpis albo uwierzytelnioną kopię dokumentów potwierdzających dane określone w ust. 2 pkt 6a;
2)
dowody odbycia praktyki, w szczególności świadectwo pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu, opinię o przebiegu pracy zawodowej, a w przypadku kwalifikacji do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi - także wykaz opracowań sporządzonych z udziałem kandydata, potwierdzony przez podmiot, na rzecz którego sporządzono te opracowania, lub archiwum geologiczne, w którym przechowuje się te opracowania.
4.
Jeżeli kandydat posiada inne kwalifikacje wymagane przepisami wydanymi na podstawie art. 69 rozporządzenie w sprawie wymagań dla poszczególnych kategorii kwalifikacji zawodowych i komisji egzaminacyjnych ust. 1 pkt 2, we wniosku o stwierdzenie kwalifikacji określa się ich rodzaj oraz datę uzyskania.