1)
wzór i sposób udostępniania urzędowego formularza, o którym mowa w art. 252 wniosek i postanowienie w sprawie przyznania prawa pomocy § 2, odpowiadającego wymaganiom przewidzianym dla pism strony, szczególnym wymaganiom postępowania o przyznaniu prawa pomocy, zawierającego niezbędne pouczenie co do sposobu jego wypełnienia i skutków niedostosowania się do określonych wymagań oraz klauzulę, o której mowa w art. 252 wniosek i postanowienie w sprawie przyznania prawa pomocy § 1a;
2)
rodzaje dokumentów źródłowych, o których mowa w art. 255 obowiązek złożenia dodatkowego dokumentu o stanie majątku, dochodach lub stanie rodzinnym, oraz okresy, za jakie mają być dokumentowane dane o majątku, dochodach i stanie rodzinnym; dokumentami tymi mogą być w szczególności odpisy zeznań podatkowych, wyciągi lub wykazy z posiadanych rachunków bankowych, w tym kont i lokat dewizowych, wypisy z rejestrów urzędowych, odpis aktualnych bilansów oraz zaświadczenia o wysokości wynagrodzeń, honorariów i innych należności i otrzymywanych świadczeń.