1.
Profil zaufany traci ważność w przypadku:
1)
usunięcia konta profilu zaufanego;
2)
upływu okresu, na jaki został potwierdzony albo przedłużony.
2.
W przypadku zmiany adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu komórkowego albo środka identyfikacji elektronicznej stosowanego do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego profil zaufany jest unieważniany, a w jego miejsce automatycznie tworzony jest nowy profil zaufany powiązany z dotychczasowym kontem profilu zaufanego.
3.
Osoba posiadająca profil zaufany może samodzielnie dokonać unieważnienia swojego profilu zaufanego w systemie, w którym wydawany jest profil zaufany, albo wystąpić z wnioskiem o unieważnienie profilu zaufanego.
4.
W celu unieważnienia profilu zaufanego na wniosek osoba posiadająca profil zaufany składa wniosek w wybranym przez siebie punkcie potwierdzającym, w którym osoba upoważniona do potwierdzania profilu zaufanego unieważnia profil zaufany, stwierdzając uprzednio tożsamość osoby wnioskującej na podstawie okazanego dokumentu tożsamości.
5.
Zakres danych oraz oświadczenia wymagane we wniosku o unieważnienie profilu zaufanego określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.