1.
Podmioty, o których mowa w art. 20c potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP ust. 3 ustawy, mogą pełnić funkcję punktu potwierdzającego profil zaufany po spełnieniu wymagań w zakresie opracowywania i ustanawiania, wdrażania i eksploatowania monitorowania i przeglądania oraz utrzymywania i doskonalenia systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji spełniającego wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 18 delegacja ustawowa ustawy, w zakresie, w jakim dotyczyć to będzie uprawnień i czynności osób upoważnionych do potwierdzania profilu zaufanego.
2.
Punkt potwierdzający stale zapewnia spełnienie wymagań, o których mowa w ust. 1.
3.
Punkt potwierdzający, o którym mowa w art. 20c potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP ust. 3 pkt 2–5 ustawy, w przypadku gdy nie posiada instrukcji określającej zasady i tryb postępowania z dokumentacją wydanej na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164), zapewnia wdrożenie instrukcji określającej zasady i tryb postępowania z dokumentacją związaną z potwierdzaniem, przedłużaniem ważności i unieważnianiem profilu zaufanego oraz przedkłada ministrowi kopię tego dokumentu.
4.
Osoby realizujące czynności związane z potwierdzaniem profilu zaufanego działają zgodnie z procedurami zarządzania profilami zaufanymi oraz nadawania uprawnień do potwierdzania, przedłużania ważności i unieważniania profilu zaufanego zamieszczonymi w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra.