• § 17. - Przechowywanie i...
  04.08.2025

Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego

Stan prawny aktualny na dzień: 04.08.2025

Dz.U.2023.0.2551 t.j. - Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego

Obserwuj akt

§ 17 prof. zauf. i podpis


Przechowywanie i archiwizacja dokumentów przez punkt potwierdzający profil zaufany

1.
Punkt potwierdzający przechowuje i archiwizuje dokumenty w postaci papierowej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego w warunkach zapewniających:
1)
zachowanie integralności dokumentów;
2)
odszukanie i udostępnienie dokumentów;
3)
ochronę danych osobowych zawartych w dokumentach;
4)
ochronę tych dokumentów przed zniszczeniem.
2.
Dokumenty oraz dane w postaci elektronicznej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, z zachowaniem warunków określonych w ust. 1, przechowuje oraz archiwizuje minister.
3.
Obowiązek przechowania dokumentów oraz danych, o których mowa w ust. 1 i 2, trwa przez okres 20 lat od chwili potwierdzenia albo przedłużenia ważności profilu zaufanego lub od chwili odmowy jego potwierdzenia albo odmowy przedłużenia ważności bądź od chwili jego unieważnienia, z wyłączeniem nagrania, o którym mowa w art. 20cb potwierdzanie tożsamości osoby wnioskującej o potwierdzenie profilu zaufanego ust. 5 ustawy, które przechowuje się przez 6 lat.
4.
Organ lub jednostka organizacyjna przejmująca zadania, funkcje i dokumenty punktu potwierdzającego, którego działalność ustała, zapewnia spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3. W przypadku braku następcy prawnego punktu potwierdzającego spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3, zapewnia minister.
§ 17 Przechowywanie i archiwizacja dokumentów przez punkt... - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...