• AKT ARCHIWALNY - Regulami...
  16.09.2025

AKT ARCHIWALNY - Regulamin urzędowania sądów powszechnych

Stan prawny aktualny na dzień: 16.09.2025

Dz.U.2015.0.2316 - AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015 r. - Regulamin urzędowania sądów powszechnych

Obserwuj akt
Uchylony dnia: 2019-06-21
Dz.U. uchylający akt: 2018.0.1443

Rozdział 3. Pieczęcie sądowe oraz znaki opłaty sądowej

1.
Sądy używają pieczęci urzędowych z nazwą sądu i wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz pieczęci służbowych z danymi sądów i jednostek organizacyjnych sądu oraz z danymi osób podpisujących pisma.
2.
Wydziały sądu mogą używać osobnych egzemplarzy pieczęci. Pieczęcie urzędowe o jednakowej treści są oznaczone numerami rozpoznawczymi umieszczonymi w otoku pieczęci.
3.
Prezes sądu lub dyrektor sądu, każdy w zakresie swojej właściwości, nadzorują przechowywanie i sposób używania pieczęci w sądzie.
4.
Za przechowywanie i używanie pieczęci wydanych do użytku wydziałów odpowiadają kierownicy sekretariatów tych wydziałów.
1.
Minister Sprawiedliwości, w porozumieniu z prezesami sądów apelacyjnych i prezesem wybranego sądu powierza temu sądowi wykonywanie czynności związanych ze zlecaniem druku i dystrybucją znaków opłaty sądowej dla wszystkich sądów.
2.
Inne zadania z zakresu gospodarki znakami opłaty sądowej wykonują sądy.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...