1.
Wraz z projektem aktu normatywnego organ wnioskujący opracowuje uzasadnienie projektu.
2.
Uzasadnienie projektu dokumentu rządowego innego niż akt normatywny sporządza się w miarę potrzeby.
3.
Uzasadnienie projektu aktu normatywnego powinno:
1)
wyjaśniać potrzebę i cel wydania aktu;
2)
przedstawiać rzeczywisty stan w dziedzinie, która ma być unormowana;
3)
wykazywać różnicę między dotychczasowym a projektowanym stanem prawnym (przewidywane skutki prawne wejścia aktu w życie);
4)
zawierać:
a) oświadczenie organu wnioskującego co do zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej,
b) ocenę organu wnioskującego, czy projekt aktu podlega notyfikacji zgodnie z przepisami dotyczącymi funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.
a) oświadczenie organu wnioskującego co do zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej,
b) ocenę organu wnioskującego, czy projekt aktu podlega notyfikacji zgodnie z przepisami dotyczącymi funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.
4.
W projekcie dokumentu rządowego albo jego uzasadnieniu, jeżeli jest sporządzane, przedstawia się informację dotyczącą przedstawienia projektu właściwym organom i instytucjom Unii Europejskiej, w tym Europejskiemu Bankowi Centralnemu, w celu uzyskania opinii, dokonania powiadomienia, konsultacji albo uzgodnienia.