• Rozporządzenie Ministra F...
  08.09.2024

Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie wzorów zarządzenia zabezpieczenia

Stan prawny aktualny na dzień: 08.09.2024

Dz.U.2024.0.504 - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2024 r. w sprawie wzorów zarządzenia zabezpieczenia

Obserwuj akt

Na podstawie art. 156 § 2 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2023 r. poz. 2505 i 2760) zarządza się, co następuje:

Określa się wzór:
1)
zarządzenia zabezpieczenia stosowanego w zabezpieczeniu należności pieniężnych, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
kolejnego zarządzenia zabezpieczenia stosowanego w zabezpieczeniu należności pieniężnych, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3)
zarządzenia zabezpieczenia stosowanego w zabezpieczeniu wykonania obowiązku o charakterze niepieniężnym, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia.
Wzory stanowiące załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2020 r. w sprawie wzorów zarządzenia zabezpieczenia (Dz. U. poz. 1315) mogą być stosowane, jednak nie dłużej niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, przy czym nie wypełnia się części – Informacja o nadaniu przez organ egzekucyjny klauzuli o przyjęciu zarządzenia zabezpieczenia do wykonania oraz części – Oznaczenie i klauzula organu egzekucyjnego.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.


----------
[Rozporządzenie zostało ogłoszone 04.04.24 r. - Dz. U. z 2024 r. poz. 504]


Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2024 r. (Dz. U. poz. 504)

Załącznik nr 1

WZÓR

OBJAŚNIENIA DOTYCZĄCE SPORZĄDZANIA ZARZĄDZENIA ZABEZPIECZENIA (ZZ-1) Wierzyciel wypełnia tylko pozycje niezaciemnione.

Zgodnie z art. 156 § 1 i 1a oraz art. 27d, w związku z art. 166b ustawy, obowiązkowe jest wypełnienie pozycji dotyczącej:

− oznaczenia wierzyciela,

– danych zobowiązanego będącego:

• osobą fizyczną: imienia i nazwiska oraz adresu jego miejsca zamieszkania, imienia ojca i imienia matki oraz daty urodzenia zobowiązanego, o ile są znane wierzycielowi, numeru PESEL, NIP lub numeru REGON, jeżeli zobowiązany taki numer posiada, albo innego numeru identyfikacyjnego ze wskazaniem jego rodzaju, o ile jest znany wierzycielowi,

• przedsiębiorcą, który zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego: imienia i nazwiska zobowiązanego oraz firmy zobowiązanego z dodaniem oznaczenia „w spadku”; wskazanie firmy zobowiązanego z dodaniem oznaczenia „w spadku” następuje tylko wtedy, gdy prawa i obowiązki zobowiązanego wykonuje zarządca przedsiębiorstwa w spadku (przed albo po ustanowieniu zarządu sukcesyjnego),

• osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną: nazwy i adresu jego siedziby, NIP, numeru REGON lub numeru w Krajowym Rejestrze Sądowym, jeżeli zobowiązany taki numer posiada, albo innego numeru identyfikacyjnego ze wskazaniem jego rodzaju, o ile jest znany wierzycielowi,

− adresu zobowiązanego, przez który rozumie się ostatni znany wierzycielowi adres miejsca zamieszkania lub siedziby zobowiązanego,

− treści podlegającego zabezpieczeniu obowiązku, podstawy prawnej tego obowiązku, określenia wysokości i rodzaju należności pieniężnej,

− wskazania podstawy prawnej zabezpieczenia obowiązku,

− wskazania okoliczności świadczących o wystąpieniu możliwości utrudnienia bądź udaremnienia egzekucji,

− daty wydania i numeru zarządzenia zabezpieczenia,

− imienia i nazwiska osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela, a także jej stanowiska służbowego, jeżeli sposób opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia podpisem albo pieczęcią, o których mowa w art. 26e § 1 ustawy, umożliwia podanie tego stanowiska,

− podpisu osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela albo pieczęci, o której mowa w art. 26e § 1 pkt 4 albo 5 ustawy,

− daty podpisania zarządzenia zabezpieczenia przez osobę upoważnioną do działania w imieniu wierzyciela, a jeżeli zarządzenie zabezpieczenia zostało opatrzone pieczęcią, o której mowa w art. 26e § 1 pkt 4 albo 5 ustawy – daty opatrzenia tą pieczęcią,

− imion i nazwisk oraz adresów wspólników, jeżeli zarządzenie zabezpieczenia dotyczy należności spółki nieposiadającej osobowości prawnej. W pozostałym zakresie wierzyciel podaje dane będące w jego posiadaniu.

Organ egzekucyjny wypełnia pozycje zaciemnione. Datę podaje się w formacie dd-mm-rrrr. 1) W przypadku niewypełniania pozycja (część) może zostać pominięta (niewydrukowana). 2) Numer referencyjny uzupełniany automatycznie przez system teleinformatyczny, o którym mowa w art. 26aa § 1 ustawy, zwany dalej „systemem”.

3) Zaznacza się właściwy kwadrat, wstawiając znak „x”.

4) Zaznacza się w przypadku jednostki organizacyjnej uzyskującej osobowość prawną z chwilą jej wpisu do właściwego rejestru, np. spółki kapitałowej w organizacji. W przypadku zaznaczenia kwadratu 4 nie zaznacza się kwadratu 3.

5) Pozycji nie wypełnia się w przypadku zobowiązanego niebędącego osobą fizyczną lub w przypadku, gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego.

6) Zaznacza się, jeżeli zgodnie z art. 1 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2022/2528 z dnia 17 października 2022 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) 2017/891 i uchylającego rozporządzenia delegowane (UE) nr 611/2014, (UE) 2015/1366 i (UE) 2016/1149 mające zastosowanie do programów wsparcia w niektórych sektorach rolnych (Dz. Urz. UE L 328 z 22.12.2022, str. 70) przepis art. 67 ust. 1 akapit drugi lit. b rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2017/891 z dnia 13 marca 2017 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 w odniesieniu do sektora owoców i warzyw oraz sektora przetworzonych owoców i warzyw, uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do kar, które mają być stosowane w tych sektorach, a także zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 543/2011 (Dz. Urz. UE L 138 z 25.05.2017, str. 4, z późn. zm.) stosuje się do naliczenia odsetek według stawek stosowanych przez Europejski Bank Centralny przy głównych operacjach refinansowania publikowanych w serii „C” Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i obowiązujących w dniu, w którym dokonano nienależnej płatności, powiększonych o trzy punkty procentowe.

7) Wskazuje się stanowisko służbowe, jeżeli sposób opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia podpisem albo pieczęcią, o których mowa w art. 26e § 1 ustawy, umożliwia podanie tego stanowiska.

Część ogólna

W przypadku sporządzenia zmienionego zarządzenia zabezpieczenia w:

− poz. 1 – wpisuje się numer dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 2 – wpisuje się datę sporządzenia zmienionego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 3 – zaznacza się kwadrat 2.

W przypadku wydania dalszego zarządzenia zabezpieczenia/sporządzenia dalszego zmienionego zarządzenia zabezpieczenia:

− w poz. 1 – wpisuje się numer dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia,

− w poz. 2 – wpisuje się datę wydania dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia/sporządzenia zmienionego zarządzenia zabezpieczenia,

− wypełnia się poz. 4 i 5,

− w poz. 6 – zaznacza się kwadrat 2 w przypadku nieposiadania przez organ egzekucyjny właściwy do ponownego wszczęcia zabezpieczenia administracyjnego dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia.

W przypadku ponownego wydania zarządzenia zabezpieczenia/zmienionego zarządzenia zabezpieczenia w:

− poz. 1 – wpisuje się numer dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 2 – wpisuje się datę wydania dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia/zmienionego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 7 – umieszcza się adnotację: „Zarządzenie zabezpieczenia/zmienione zarządzenie zabezpieczenia zostało ponownie wydane w związku z postanowieniem … (należy wskazać wierzyciela) nr … z dnia … o utracie zarządzenia zabezpieczenia/zmienionego zarządzenia zabezpieczenia nr … z dnia …”. W przypadku przekazania kolejnych dokumentów w sprawie, jeżeli pierwszy dokument został przekazany za pośrednictwem systemu, w poz. 8 wskazuje się nazwę pierwszego dokumentu w sprawie (np. zarządzenie zabezpieczenia, dalsze zarządzenie zabezpieczenia) i jego numer referencyjny nadany przez system.

Część A

W przypadku gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego i prawa i obowiązki zobowiązanego wykonuje zarządca przedsiębiorstwa w spadku, w bloku A1. w poz. 1 zaznacza się kwadrat 5 oraz w poz. 3 wpisuje się imię i nazwisko zobowiązanego oraz firmę zobowiązanego z dodaniem oznaczenia „w spadku”. Jeżeli zarządzenie zabezpieczenia obejmuje należność pieniężną, za którą odpowiedzialni są małżonkowie solidarnie, po bloku A1. wierzyciel dodaje i wypełnia blok A2. W bloku A2. poz. 4–12 nie wypełnia się, jeżeli dane te są takie same jak w poz. 4–12 bloku A1.

W przypadku gdy małżonkowie odpowiedzialni solidarnie podlegają różnej właściwości miejscowej organów egzekucyjnych, wierzyciel wystawia 2 zarządzenia zabezpieczenia w następujący sposób:

− w pierwszym zarządzeniu zabezpieczenia w bloku A1. wpisuje się zobowiązanego podlegającego właściwości miejscowej organu egzekucyjnego, do którego to zarządzenie zostanie przekazane. W bloku A2. wpisuje się drugiego małżonka odpowiedzialnego solidarnie,

− w drugim zarządzeniu zabezpieczenia w bloku A1. wpisuje się zobowiązanego podlegającego właściwości miejscowej organu egzekucyjnego, do którego to zarządzenie zabezpieczenia zostanie przekazane (wpisanego w pierwszym zarządzeniu zabezpieczenia w bloku A2.). W bloku A2. wpisuje się drugiego małżonka odpowiedzialnego solidarnie (wpisanego w pierwszym zarządzeniu zabezpieczenia w bloku A1.).

W przypadku wystawienia zarządzeń zabezpieczenia w postaci papierowej wierzyciel wystawia odpisy zarządzeń zabezpieczenia przeznaczone do doręczenia zobowiązanemu i małżonkowi odpowiedzialnemu solidarnie podlegającym różnej właściwości miejscowej organów egzekucyjnych.

W przypadku wydania zarządzeń zabezpieczenia na zobowiązanych odpowiedzialnych solidarnie, innych niż małżonkowie, wierzyciel wystawia odrębne zarządzenia zabezpieczenia wraz z odpisem zarządzenia zabezpieczenia przeznaczonym do doręczenia zobowiązanemu, wypełniając wyłącznie blok A1. w odniesieniu do jednego zobowiązanego odpowiedzialnego solidarnie.

Część B

Wypełnia się wyłącznie, w przypadku gdy zobowiązany wymieniony w bloku A1. jest spółką nieposiadającą osobowości prawnej. Po bloku B1. dodaje się bloki B2., B3. itd. w liczbie odpowiadającej liczbie wspólników spółki nieposiadającej osobowości prawnej. Część C Informacje zawarte w poz. 1–11, poprzedzające blok C1. dotyczą wszystkich należności pieniężnych wskazanych w części C. W przypadku wystawienia zarządzenia zabezpieczenia w odniesieniu do więcej niż jednej należności pieniężnej po bloku C1. dodaje się bloki C2., C3. itd., nie więcej jednak niż do C99. W każdym bloku wpisuje się odrębną należność pieniężną.

Poz. 1 – wpisuje się oznaczenie przepisu prawa wraz z jednostką redakcyjną, z którego wynika należność pieniężna wskazana w bloku C1. i następnych blokach, jeżeli je dodano. Poz. 2 – wpisuje się rodzaj należności pieniężnej wskazanej w bloku C1. i następnych blokach, jeżeli je dodano.

Poz. 4 – wpisuje się identyfikację podstawy prawnej obowiązku wskazanej w poz. 3. W przypadku zakreślenia w poz. 3 kwadratu:

2 – wpisuje się rodzaj dokumentu, o którym mowa w art. 3a § 1 ustawy,

3 – wpisuje się rodzaj i numer orzeczenia. Nie wypełnia się w przypadku zaznaczenia w poz. 3 kwadratu 1.

Poz. 5 – wypełnia się w przypadku zaznaczenia w poz. 3 kwadratu 3.

Poz. 8 – wpisuje się stawkę odsetek w formacie liczbowym z dwoma miejscami po przecinku i znakiem %.

Poz. 8.1 – wpisuje się podwyższoną stawkę odsetek za zwłokę w formacie liczbowym z dwoma miejscami po przecinku i znakiem %.

Poz. 10 – nie wypełnia się, w przypadku gdy podstawą prawną wystawienia zarządzenia zabezpieczenia jest decyzja o zabezpieczeniu.

Poz. 11 – wypełnia się, gdy wierzycielowi znane są składniki majątkowe zobowiązanego lub źródła dochodu, na których jest możliwe dokonanie zabezpieczenia.

Blok C1. i następne bloki

Poz. 2 – w przypadku odsetek określonych w art. 114 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz. Urz. UE L 269 z 10.10.2013, str. 1, z późn. zm.) wpisuje się datę przypadającą na dzień następujący po dniu, w którym upłynął termin określony w art. 65 ust. 1 ustawy z dnia 19 marca 2004 r. – Prawo celne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1590, z późn. zm.).

Poz. 3 – wpisuje się wysokość odsetek z tytułu niezapłacenia należności pieniężnej w terminie określoną w decyzji o zabezpieczeniu lub innym orzeczeniu stanowiącym podstawę prawną obowiązku, a w przypadku braku określenia w tym orzeczeniu wysokości odsetek – wysokość odsetek obliczoną na dzień wystawienia zarządzenia zabezpieczenia.

Poz. 4 – wpisuje się datę powstania należności pieniężnej lub datę początkową okresu, w którym powstała należność pieniężna.

Poz. 5 – wpisuje się datę końcową okresu, w którym powstała należność pieniężna.

Część D

Poz. 2 – wpisuje się kod wierzyciela, który go identyfikuje w systemie – w przypadku przekazywania dokumentu za pośrednictwem tego systemu.

Poz. 3 – wpisuje się NIP wierzyciela. Jeżeli wierzyciel nie posiada NIP, wpisuje się NIP urzędu obsługującego wierzyciela. Jeżeli wierzycielem jest organ jednostki samorządu terytorialnego, wpisuje się NIP tej jednostki samorządu terytorialnego.

Poz. 4 – wpisuje się numer REGON wierzyciela. Jeżeli wierzyciel nie posiada numeru REGON, wpisuje się numer REGON urzędu obsługującego wierzyciela. Jeżeli wierzycielem jest organ jednostki samorządu terytorialnego, wpisuje się numer REGON tej jednostki samorządu terytorialnego.

Poz. 7 – wpisuje się NIP urzędu obsługującego wierzyciela, jeżeli wierzycielem jest organ jednostki samorządu terytorialnego. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się NIP tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 8 – wpisuje się numer REGON urzędu obsługującego wierzyciela, jeżeli wierzycielem jest organ jednostki samorządu terytorialnego. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się numer REGON tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 9 – wpisuje się adres siedziby podmiotu wskazanego w poz. 6, tj. adres siedziby urzędu obsługującego wierzyciela, jeżeli wierzyciel posiada obsługujący go urząd. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się adres siedziby tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 10 – wpisuje się adres do doręczeń elektronicznych wierzyciela. Jeżeli wierzyciel posiada obsługujący go urząd, wpisuje się adres do doręczeń elektronicznych tego urzędu. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się adres do doręczeń elektronicznych tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 11 – wpisuje się inne dane kontaktowe (np. adres e-mail, numer telefonu) wierzyciela. Jeżeli wierzyciel posiada obsługujący go urząd, wpisuje się inne dane kontaktowe tego urzędu. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się inne dane kontaktowe tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 12 – wypełnia się w każdym przypadku sporządzania dokumentu na podstawie tego wzoru.

 

Załącznik nr 2

WZÓR

OBJAŚNIENIA DOTYCZĄCE SPORZĄDZANIA KOLEJNEGO ZARZĄDZENIA ZABEZPIECZENIA (ZZ-2)

Wierzyciel wypełnia tylko pozycje niezaciemnione. Kolejne zarządzenie zabezpieczenia zawiera dane zawarte w zarządzeniu zabezpieczenia, obejmujące dane, o których mowa w art. 156 § 1 pkt 1–6 i 8–8b oraz § 1a ustawy, aktualne na dzień jego wystawienia, oraz:

− datę wystawienia i numer porządkowy kolejnego zarządzenia zabezpieczenia,

− oznaczenie celu, dla którego zostało wydane kolejne zarządzenie zabezpieczenia,

− dane małżonka zobowiązanego,

− imię i nazwisko osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela, a także jej stanowisko służbowe, jeżeli sposób opatrzenia kolejnego zarządzenia zabezpieczenia podpisem albo pieczęcią, o których mowa w art. 26e § 1 ustawy, umożliwia podanie tego stanowiska,

− podpis osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela albo pieczęć, o której mowa w art. 26e § 1 pkt 4 albo 5 ustawy,

− datę podpisania kolejnego zarządzenia zabezpieczenia przez osobę upoważnioną do działania w imieniu wierzyciela, a jeżeli kolejne zarządzenie zabezpieczenia zostało opatrzone pieczęcią, o której mowa w art. 26e § 1 pkt 4 albo 5 ustawy – datę opatrzenia tą pieczęcią. Organ egzekucyjny wypełnia pozycje zaciemnione. Datę podaje się w formacie dd-mm-rrrr.

1) W przypadku niewypełniania pozycja (część) może zostać pominięta (niewydrukowana).

2) Numer referencyjny uzupełniany automatycznie przez system teleinformatyczny, o którym mowa w art. 26aa § 1 ustawy, zwany dalej „systemem”.

3) Zaznacza się właściwy kwadrat, wstawiając znak „x”.

4) Pozycji nie wypełnia się, w przypadku gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego.

5) Zaznacza się, jeżeli zgodnie z art. 1 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2022/2528 z dnia 17 października 2022 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) 2017/891 i uchylającego rozporządzenia delegowane (UE) nr 611/2014, (UE) 2015/1366 i (UE) 2016/1149 mające zastosowanie do programów wsparcia w niektórych sektorach rolnych (Dz. Urz. UE L 328 z 22.12.2022, str. 70) przepis art. 67 ust. 1 akapit drugi lit. b rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2017/891 z dnia 13 marca 2017 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 w odniesieniu do sektora owoców i warzyw oraz sektora przetworzonych owoców i warzyw, uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do kar, które mają być stosowane w tych sektorach, a także zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 543/2011 (Dz. Urz. UE L 138 z 25.05.2017, str. 4, z późn. zm.) stosuje się do naliczenia odsetek według stawek stosowanych przez Europejski Bank Centralny przy głównych operacjach refinansowania publikowanych w serii „C” Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i obowiązujących w dniu, w którym dokonano nienależnej płatności, powiększonych o trzy punkty procentowe.

6) Wskazuje się stanowisko służbowe, jeżeli sposób opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia podpisem albo pieczęcią, o których mowa w art. 26e § 1 ustawy, umożliwia podanie tego stanowiska.

Część ogólna

W przypadku sporządzania zmienionego kolejnego zarządzenia zabezpieczenia:

− wypełnia się poz. 1–3,

− w poz. 4 – wpisuje się datę sporządzenia zmienionego kolejnego zarządzenia zabezpieczenia,

− w poz. 5 – zaznacza się kwadrat 2.

W przypadku ponownego wydania kolejnego zarządzenia zabezpieczenia/sporządzenia zmienionego kolejnego zarządzenia zabezpieczenia w:

− poz. 1 – wpisuje się numer dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 2 – wpisuje się datę wydania dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia/sporządzenia zmienionego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 3 – wpisuje się numer porządkowy ponownie wydanego kolejnego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 4 – wpisuje się datę wydania kolejnego zarządzenia zabezpieczenia/sporządzenia zmienionego kolejnego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 7 – umieszcza się adnotację: „Kolejne zarządzenie zabezpieczenia/zmienione kolejne zarządzenie zabezpieczenia zostało ponownie wydane w związku z postanowieniem … (należy wskazać wierzyciela) nr … z dnia … o utracie kolejnego zarządzenia zabezpieczenia/zmienionego kolejnego zarządzenia zabezpieczenia nr … z dnia …”.

W przypadku przekazania kolejnych dokumentów w sprawie, jeżeli pierwszy dokument został przekazany za pośrednictwem systemu, w:

– poz. 8 – wskazuje się nazwę pierwszego dokumentu w sprawie (np. zarządzenie zabezpieczenia, dalsze zarządzenie zabezpieczenia) i jego numer referencyjny nadany przez system.

Część AA

W części AA. poz. 3–11 nie wypełnia się, jeżeli dane są takie same jak w poz. 4–12 części A.

 

Załącznik nr 3

WZÓR

OBJAŚNIENIA DOTYCZĄCE SPORZĄDZANIA ZARZĄDZENIA ZABEZPIECZENIA (ZZ-3) Wierzyciel wypełnia tylko pozycje niezaciemnione.

Zgodnie z art. 156 § 1 i 1a oraz art. 27d, w związku z art. 166b ustawy, obowiązkowe jest wypełnienie pozycji dotyczącej:

− oznaczenia wierzyciela,

– danych zobowiązanego będącego:

• osobą fizyczną: imienia i nazwiska oraz adresu jego miejsca zamieszkania, imienia ojca i imienia matki oraz daty urodzenia zobowiązanego, o ile są znane wierzycielowi, numeru PESEL, NIP lub numeru REGON, jeżeli zobowiązany taki numer posiada, albo innego numeru identyfikacyjnego ze wskazaniem jego rodzaju, o ile jest znany wierzycielowi,

• przedsiębiorcą, który zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego: imienia i nazwiska zobowiązanego oraz firmy zobowiązanego z dodaniem oznaczenia „w spadku”; wskazanie firmy zobowiązanego z dodatkowym oznaczeniem „w spadku” następuje tylko wtedy, gdy prawa i obowiązki zobowiązanego wykonuje zarządca przedsiębiorstwa w spadku (przed albo po ustanowieniu zarządu sukcesyjnego),

• osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną: nazwy i adresu jego siedziby, NIP, numeru REGON lub numeru w Krajowym Rejestrze Sądowym, jeżeli zobowiązany taki numer posiada, albo innego numeru identyfikacyjnego i jego rodzaju, o ile jest znany wierzycielowi,

− adresu zobowiązanego, przez który rozumie się ostatni znany wierzycielowi adres miejsca zamieszkania lub siedziby zobowiązanego,

− treści podlegającego zabezpieczeniu obowiązku oraz podstawy prawnej tego obowiązku, − wskazania podstawy prawnej zabezpieczenia obowiązku,

− wskazania okoliczności świadczących o wystąpieniu możliwości utrudnienia bądź udaremnienia egzekucji,

− daty wydania i numeru zarządzenia zabezpieczenia,

− imienia i nazwiska osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela, a także jej stanowiska służbowego, jeżeli sposób opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia podpisem albo pieczęcią, o których mowa w art. 26e § 1 ustawy, umożliwia podanie tego stanowiska,

− podpisu osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela albo pieczęci, o której mowa w art. 26e § 1 pkt 4 albo 5 ustawy,

− daty podpisania zarządzenia zabezpieczenia przez osobę upoważnioną do działania w imieniu wierzyciela, a jeżeli zarządzenie zabezpieczenia zostało opatrzone pieczęcią, o której mowa w art. 26e § 1 pkt 4 lub 5 ustawy – daty opatrzenia tą pieczęcią,

− sposobu i zakresu zabezpieczenia obowiązku o charakterze niepieniężnym.

W pozostałym zakresie wierzyciel podaje dane będące w jego posiadaniu.

Organ egzekucyjny wypełnia pozycje zaciemnione. Datę podaje się w formacie dd-mm-rrrr. 1) Zaznacza się właściwy kwadrat, wstawiając znak „x”.

2) W przypadku niewypełniania pozycja (część) może zostać pominięta (niewydrukowana).

3) Zaznacza się w przypadku jednostki organizacyjnej uzyskującej osobowość prawną z chwilą jej wpisu do właściwego rejestru, np. spółki kapitałowej w organizacji. W przypadku zaznaczenia kwadratu 4 nie zaznacza się kwadratu 3.

4) Pozycji nie wypełnia się w przypadku zobowiązanego niebędącego osobą fizyczną lub w przypadku, gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego.

5) Wskazuje się stanowisko służbowe, jeżeli sposób opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia podpisem albo pieczęcią, o których mowa w art. 26e § 1 ustawy, umożliwia podanie tego stanowiska.

Część ogólna

W przypadku wydania dalszego zarządzenia zabezpieczenia:

− w poz. 1 – wpisuje się numer dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia,

− w poz. 2 – wpisuje się datę wydania dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia,

− wypełnia się poz. 3–5.

W przypadku ponownego wydania zarządzenia zabezpieczenia w:

− poz. 1 – wpisuje się numer dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 2 – wpisuje się datę wydania dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia,

− poz. 6 – umieszcza się adnotację: „Zarządzenie zabezpieczenia zostało ponownie wydane w związku z postanowieniem … (należy wskazać wierzyciela) nr … z dnia … o utracie zarządzenia zabezpieczenia nr … z dnia …”.

Część A

W przypadku gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego i prawa i obowiązki zobowiązanego wykonuje zarządca przedsiębiorstwa w spadku, w poz. 1 zaznacza się kwadrat 5 oraz w poz. 3 wpisuje się imię i nazwisko zobowiązanego oraz firmę zobowiązanego z dodaniem oznaczenia „w spadku”.

Część B

Poz. 1 – podaje się oznaczenie przepisu prawa wraz z jednostką redakcyjną stanowiącego podstawę do wydania aktu administracyjnego ustalającego obowiązek.

Część C

Poz. 2 – wpisuje się NIP wierzyciela. Jeżeli wierzyciel nie posiada NIP, wpisuje się NIP urzędu obsługującego wierzyciela. Jeżeli wierzycielem jest organ jednostki samorządu terytorialnego, wpisuje się NIP tej jednostki samorządu terytorialnego.

Poz. 3 – wpisuje się numer REGON wierzyciela. Jeżeli wierzyciel nie posiada numeru REGON, wpisuje się numer REGON urzędu obsługującego wierzyciela. Jeżeli wierzycielem jest organ jednostki samorządu terytorialnego, wpisuje się numer REGON tej jednostki samorządu terytorialnego.

Poz. 6 – wpisuje się NIP urzędu obsługującego wierzyciela, jeżeli wierzycielem jest organ jednostki samorządu terytorialnego. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się NIP tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 7 – wpisuje się numer REGON urzędu obsługującego wierzyciela, jeżeli wierzycielem jest organ jednostki samorządu terytorialnego. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się numer REGON tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 8 – wpisuje się adres siedziby podmiotu wskazanego w poz. 5, tj. adres siedziby urzędu obsługującego wierzyciela, jeżeli wierzyciel posiada obsługujący go urząd. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się adres siedziby tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 9 – wpisuje się adres do doręczeń elektronicznych wierzyciela. Jeżeli wierzyciel posiada obsługujący go urząd, wpisuje się adres do doręczeń elektronicznych tego urzędu. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się adres do doręczeń elektronicznych tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 10 – wpisuje się inne dane kontaktowe (np. adres e-mail, numer telefonu) wierzyciela. Jeżeli wierzyciel posiada obsługujący go urząd, wpisuje się inne dane kontaktowe tego urzędu. Jeżeli wierzyciel będący organem jednostki samorządu terytorialnego upoważnił kierownika nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej tej jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania w jego imieniu praw i obowiązków wierzyciela, wpisuje się inne dane kontaktowe tej jednostki organizacyjnej.

Poz. 11 – wypełnia się w każdym przypadku sporządzania dokumentu na podstawie tego wzoru.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...