1.
Drogę zamiejską projektuje się w taki sposób, że prędkość do projektowania przyjmuje się w zależności od klasy drogi:
1)
dla klasy A – standardowo 140 km/h, w trudnych warunkach dopuszcza się 130 lub 120 km/h;
2)
dla klasy S – standardowo 130 km/h, w trudnych warunkach dopuszcza się 120, 110, 100 lub 90 km/h;
3)
dla klasy GP – standardowo 110 km/h, w trudnych warunkach dopuszcza się 100, 90 lub 80 km/h;
4)
dla klasy G – standardowo 100 km/h, w trudnych warunkach dopuszcza się 90, 80, 70 lub 60 km/h;
5)
dla klasy Z – standardowo 80 km/h, w trudnych warunkach dopuszcza się 70, 60, 50 lub 40 km/h;
6)
dla klasy L – standardowo 60 km/h, w trudnych warunkach dopuszcza się 50 lub 40 km/h;
7)
dla klasy D – 40 km/h lub 30 km/h.
2.
Ulicę projektuje się w taki sposób, że prędkość do projektowania przyjmuje się w zależności od klasy drogi:
1)
dla klasy GP – standardowo 70 km/h, dopuszcza się 60 lub 80 km/h;
2)
dla klasy G – standardowo 60 km/h, dopuszcza się 50 lub 70 km/h;
3)
dla klasy Z – standardowo 50 km/h, dopuszcza się 30 lub 40 km/h;
4)
dla klasy L – standardowo 40 km/h, dopuszcza się 30 lub 50 km/h;
5)
dla klasy D – 30 km/h.