1.
Wnioskodawca zwolniony z mocy ustawy od opłaty od wniosku o wydanie jednego z dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 1, składa wniosek za pośrednictwem konta założonego w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3.
2.
Założenie konta, a jeżeli Centralna Informacja dysponuje warunkami technicznymi – założenie kont w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3, następuje na wniosek złożony w Centralnej Informacji, który zawiera:
1)
oznaczenie wnioskodawcy;
2)
wskazanie konkretnego przepisu prawa, na podstawie którego wnioskodawca jest zwolniony od opłaty;
3)
dane identyfikacyjne osoby fizycznej lub osób fizycznych działającej lub działających z upoważnienia i na rzecz wnioskodawcy zwolnionego od opłaty z mocy ustawy, obejmujące imię, nazwisko oraz numer PESEL, jeżeli został nadany.
3.
Centralna Informacja informuje o założeniu konta lub kont w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w § 3.