1.
Wyniki przeprowadzonej kontroli kontroler przedstawia w protokole kontroli w sposób uporządkowany, zwięzły i przejrzysty.
2.
Protokół kontroli zawiera:
1)
oznaczenie podmiotu kontrolowanego, w tym nazwę lub firmę oraz adres;
2)
imię i nazwisko kierownika podmiotu kontrolowanego;
3)
datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli, z uwzględnieniem przerw w kontroli;
4)
imię i nazwisko kontrolera oraz numer i datę upoważnienia, o którym mowa w art. 39 zasady prowadzenia kontroli ust. 4 ustawy;
5)
określenie rodzaju, przedmiotu i zakresu kontroli;
6)
opis stanu faktycznego działalności podmiotu kontrolowanego stwierdzonego podczas kontroli, w tym informacje o ustalonych nieprawidłowościach, ich zakresie i skutkach, wraz ze wskazaniem podstaw dla kwalifikacji dokonanych ustaleń, albo informację o braku nieprawidłowości;
7)
pouczenie o prawie, sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli oraz wyjaśnień co do przyczyn powstania opisanych w protokole kontroli nieprawidłowości;
8)
pouczenie o prawie do zgłoszenia zastrzeżeń do protokołu oraz o prawie do odmowy podpisania protokołu;
9)
podpisy kontrolera i kierownika podmiotu kontrolowanego albo podpis kontrolera i adnotację o odmowie podpisania protokołu;
10)
miejsce i datę podpisania protokołu.
3.
Protokół kontroli jest sporządzany nie później niż w terminie 30 dni od dnia zakończenia kontroli.
4.
Protokół kontroli jest sporządzany w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, albo w postaci papierowej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden jest przekazywany podmiotowi kontrolowanemu. Kontroler oraz kierownik podmiotu kontrolowanego lub upoważniona przez niego osoba parafują każdą stronę protokołu sporządzonego w postaci papierowej.
5.
W przypadku odmowy podpisania protokołu przepis § 10 ust. 4 stosuje się odpowiednio.