1.
Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy dokonuje się z dniem, w którym osoba:
1)
wniosła kompletny wniosek o dokonanie rejestracji jako bezrobotny albo poszukujący pracy – w przypadku określonym w art. 55 rejestracja bezrobotnych albo poszukujących pracy ust. 2 pkt 1;
2)
zgłosiła się do PUP – po poświadczeniu przez nią własnoręcznym podpisem przekazanych przez nią danych i złożeniu, w obecności pracownika PUP oświadczeń, o których mowa w art. 55 rejestracja bezrobotnych albo poszukujących pracy ust. 9 i art. 60 informowanie bezrobotnego o przysługujących mu prawach i obowiązkach wynikających z ustawy oraz o formach pomocy ust. 1 pkt 2 – w przypadku określonym w art. 55 rejestracja bezrobotnych albo poszukujących pracy ust. 2 pkt 2.
2.
Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy nie dokonuje się w przypadku:
1)
odmowy przekazania wymaganych danych lub
2)
odmowy poświadczenia przekazanych danych i oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu, w sposób określony w ust. 1 pkt 2, lub
3)
nieopatrzenia wniosku o dokonanie rejestracji, załączonych do niego dokumentów i oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu:
a) jednym z podpisów, o których mowa w art. 44 wnoszenie wniosków za pośrednictwem indywidualnego konta ust. 3 – w przypadku wniosku o rejestrację jako bezrobotny albo poszukujący pracy złożonego w trybie określonym w art. 55 rejestracja bezrobotnych albo poszukujących pracy ust. 2 pkt 1,
b) podpisem własnoręcznym – w przypadku wniosku o rejestrację jako bezrobotny albo poszukujący pracy złożonego w trybie określonym w art. 55 rejestracja bezrobotnych albo poszukujących pracy ust. 2 pkt 2.
a) jednym z podpisów, o których mowa w art. 44 wnoszenie wniosków za pośrednictwem indywidualnego konta ust. 3 – w przypadku wniosku o rejestrację jako bezrobotny albo poszukujący pracy złożonego w trybie określonym w art. 55 rejestracja bezrobotnych albo poszukujących pracy ust. 2 pkt 1,
b) podpisem własnoręcznym – w przypadku wniosku o rejestrację jako bezrobotny albo poszukujący pracy złożonego w trybie określonym w art. 55 rejestracja bezrobotnych albo poszukujących pracy ust. 2 pkt 2.
3.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach starosta, mając na uwadze obiektywne okoliczności lub przeszkody uniemożliwiające przedłożenie kompletu dokumentów oraz przekazanie wymaganych danych, może wyrazić zgodę na rejestrację jako bezrobotnego albo poszukującego pracy osoby nieposiadającej kompletu dokumentów lub która nie przekazała wymaganych danych.
4.
Informację o utracie statusu poszukującego pracy przez osobę pobierającą zasiłek dla bezrobotnych z innego państwa PUP przekazuje do właściwego WUP.
5.
PUP przekazuje do właściwego WUP, na każdy wniosek WUP, informację o okresach pobierania zasiłku przez bezrobotnego, któremu przyznano prawo do zasiłku po okresie pracy w państwie wymienionym w art. 1 zakres regulacji ust. 3 pkt 2 lit. a–d, w oparciu o przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, wysokości tego zasiłku, datach poszczególnych wypłat, a także informację, czy w okresie posiadania prawa do zasiłku bezrobotny pobierał stypendium, wraz ze wskazaniem okresu pobierania stypendium.