§ 1. 
Dla każdej sprawy z zakresu, o którym mowa w art. 1 zadania Sądu Najwyższego pkt 1–3, tworzy się akta. Akta są tworzone w postaci papierowej. 
§ 2. 
Akta są przetwarzane w postaci papierowej oraz z wykorzystaniem systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w rozumieniu przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 
§ 3. 
Akta sprawy udostępnia się stronom i uczestnikom postępowania. Strony i uczestnicy postępowania mają prawo przeglądać akta sprawy i otrzymywać odpisy, kopie lub wyciągi z tych akt. 
§ 4. 
Akta wszystkich zakończonych prawomocnie spraw sądowych Sądu Najwyższego przechowuje się w Sądzie Najwyższym przez okres niezbędny ze względu na rodzaj i charakter sprawy oraz znaczenie materiałów zawartych w aktach jako źródła informacji. 
§ 5. 
Po okresie przechowywania w Sądzie Najwyższym akta sprawy podlegają przekazaniu do właściwych archiwów państwowych albo zniszczeniu. 
§ 6. 
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej określi, w drodze rozporządzenia: 
1) 
sposób tworzenia i przetwarzania akt, o których mowa w § 1; 
2) 
warunki i tryb przechowywania i przekazywania akt spraw sądowych Sądu Najwyższego; 
3) 
warunki i tryb niszczenia akt spraw sądowych Sądu Najwyższego po upływie okresu ich przechowywania. 
§ 7. 
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, wydając rozporządzenie, o którym mowa w § 6, uwzględni w szczególności warunki elektronicznego zarządzania dokumentacją, w rozumieniu przepisów, o których mowa w § 2, rodzaje spraw oraz właściwe zabezpieczenie akt przed dostępem osób nieuprawnionych, utratą tych akt lub ich zniszczeniem. 
 
                    