• § 79. - Ostrzeżenia użyt...
  22.08.2025
Obserwuj akt

§ 79 skrzyż. kolejowo-dro


Ostrzeżenia użytkowników dróg przed zbliżaniem się do przejazdu kolejowo-drogowego i przejścia

W celu ostrzeżenia użytkowników dróg przed zbliżaniem się do przejazdu kolejowo-drogowego i przejścia umieszcza się:
1)
znaki ostrzegawcze:
a) A-9 „przejazd kolejowy z zaporami” – przed przejazdem kolejowo-drogowym wyposażonym w rogatki lub znak A-10 „przejazd kolejowy bez zapór” – przed przejazdem kolejowo-drogowym niewyposażonym w rogatki; przed przejazdami kolejowo-drogowymi kategorii C i D szczególnie niebezpiecznymi ze względu na ostry kąt przecięcia się drogi z linią kolejową (poniżej 60º), bliskość toru kolejowego przebiegającego równolegle do osi drogi lub przebieg linii kolejowej w łuku – pod znakiem A-10 „przejazd kolejowy bez zapór” umieszcza się tabliczkę T-7 wskazującą układ torów i drogi na przejeździe,
b) tabliczkę T-10 – wskazującą przecięcie drogi z bocznicą kolejową lub torem kolejowym o podobnym charakterze – pod znakiem A-30 „inne niebezpieczeństwo” – dla oznaczenia przejazdu kolejowo-drogowego kategorii A bez rogatek, gdzie ruch na drodze podczas przejazdu pojazdu kolejowego jest wstrzymywany przez uprawnionego pracownika;
2)
znak zakazu – B-20 „stop” – przed przejazdem kolejowo-drogowym kategorii D, na którym nie są zachowane warunki widoczności, oraz przed przejazdami kolejowo-drogowymi kategorii A, B i C – w przypadkach określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
3)
znaki dodatkowe przed przejazdami kolejowo-drogowymi:
a) G-1a „słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni”,
b) G-1b „słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni”,
c) G-1c „słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni”,
d) G-1d „słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni”,
e) G-1e „słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni”,
f) G-1f „słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni”;
4)
znaki poziome:
a) P-2 ,,linia pojedyncza ciągła” – na dojazdach do przejazdu kolejowo-drogowego i na przejeździe kolejowo-drogowym w celu oddzielenia pasów ruchu przeznaczonych do jazdy w tym samym kierunku,
b) P-4 ,,linia podwójna ciągła” – na dojazdach do przejazdu kolejowo-drogowego i na przejeździe kolejowo-drogowym w celu rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu,
c) P-7b ,,linia krawędziowa ciągła” – na dojazdach do przejazdu kolejowo-drogowego i na przejeździe kolejowo-drogowym w celu wyznaczenia krawędzi jezdni,
d) P-12 ,,linia bezwzględnego zatrzymania – stop” ze znakiem P-16 ,,napis stop”,
e) P-14 ,,linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów” – na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii A, B, C i D;
5)
urządzenia optycznego prowadzenia ruchu – słupki prowadzące U-1a lub U-1b:
a) na dojazdach do przejazdów kolejowo-drogowych bez rogatek na odcinku drogi o długości od 15 m do 20 m, licząc od skrajnych szyn toru kolejowego, w odstępach co 3 m po obu stronach drogi; jeżeli umożliwiają to warunki miejscowe, słupki prowadzące ustawione najbliżej toru znajdują się w odległości 4 m od skrajnych szyn toru kolejowego,
b) na zewnątrz rogatek – w przypadku wyposażenia przejazdu kolejowo-drogowego w rogatki;
6)
tablicę informacyjną „Sygnalizacja automatyczna” – pod znakiem A-9 „przejazd kolejowy z zaporami” i znakiem A-10 „przejazd kolejowy bez zapór” – przed przejazdami kolejowo-drogowymi kategorii B i C.
§ 79 Ostrzeżenia użytkowników dróg przed zbliżaniem się d... - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...