1)
w zakresie oświetlenia jezdni, dróg dla pieszych, dróg dla rowerów, dróg dla pieszych i rowerów i innych elementów przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia:
a) oświetla się cały przejazd kolejowo-drogowy lub przejście,
b) oświetlenie nie zakłóca widoczności sygnałów i wskaźników kolejowych oraz oznakowania przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia;
a) oświetla się cały przejazd kolejowo-drogowy lub przejście,
b) oświetlenie nie zakłóca widoczności sygnałów i wskaźników kolejowych oraz oznakowania przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia;
2)
w zakresie instalacji oświetleniowych:
a) oprawy oświetleniowe są dostosowane do warunków usytuowania przejazdu kolejowo drogowego lub przejścia oraz ich szerokości i długości,
b) oświetlenie na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu jest sterowane automatycznie; na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu obsługiwanych na miejscu można stosować ręczne sterowanie oświetleniem,
c) oprawy oświetleniowe umieszcza się w odległości od 2 m do 4 m przed drągami rogatek, na słupach o wysokości umożliwiającej zapewnienie wymaganych parametrów oświetlenia w zależności od długości i szerokości przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia, pod kątem od 0º do 5º względem płaszczyzny oświetlanego terenu,
d) słupy oświetleniowe nie ograniczają widoczności drągów rogatek, sygnalizatorów drogowych i znaków drogowych G-3 „krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym” albo G-4 „krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym” oraz nie powodują zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego i ruchu drogowego.
a) oprawy oświetleniowe są dostosowane do warunków usytuowania przejazdu kolejowo drogowego lub przejścia oraz ich szerokości i długości,
b) oświetlenie na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu jest sterowane automatycznie; na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu obsługiwanych na miejscu można stosować ręczne sterowanie oświetleniem,
c) oprawy oświetleniowe umieszcza się w odległości od 2 m do 4 m przed drągami rogatek, na słupach o wysokości umożliwiającej zapewnienie wymaganych parametrów oświetlenia w zależności od długości i szerokości przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia, pod kątem od 0º do 5º względem płaszczyzny oświetlanego terenu,
d) słupy oświetleniowe nie ograniczają widoczności drągów rogatek, sygnalizatorów drogowych i znaków drogowych G-3 „krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym” albo G-4 „krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym” oraz nie powodują zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego i ruchu drogowego.