1.
W służbie zagranicznej tworzy się stanowisko Szefa Służby Zagranicznej.
2.
Szef Służby Zagranicznej:
1)
koordynuje proces zarządzania zasobami ludzkimi w służbie zagranicznej;
2)
planuje i organizuje szkolenia w służbie zagranicznej;
3)
kieruje Akademią Dyplomatyczną;
4)
upowszechnia informacje o służbie zagranicznej;
5)
przetwarza dane osobowe członków służby zagranicznej oraz zbiera, wykorzystuje i przetwarza inne informacje w celu realizacji ustawowych zadań;
6)
zbiera i przetwarza szczegółowe dane o stanie zatrudnienia i wynagrodzeniach członków służby zagranicznej;
7)
przedstawia ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych, do 15 marca każdego roku, sprawozdanie o stanie służby zagranicznej i o realizacji zadań tej służby za rok poprzedni;
8)
określa, w drodze zarządzenia, standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie zagranicznej.