1.
Organ prowadzący postępowanie dokonuje wyliczenia kosztów przeprowadzenia testu, w szczególności: powołania zespołu egzaminacyjnego, wynagrodzenia członków zespołu egzaminacyjnego, wynajęcia sali, druku pytań egzaminacyjnych oraz innych kosztów organizacyjno-technicznych związanych z przeprowadzeniem testu, nie później niż na 30 dni przed ustalonym terminem przeprowadzenia testu, w oparciu o rzeczywiste wydatki ponoszone z tytułu egzaminowania osób ubiegających się o uzyskanie licencji detektywa.
2.
Wnioskodawca ponosi koszty przeprowadzania testu w postaci jednorazowej opłaty, co najmniej na 14 dni przed ustalonym terminem przeprowadzenia testu, wniesionej na rachunek bieżący organu prowadzącego postępowanie - subkonto dochodów.
3.
W przypadku gdy test nie odbędzie się z winy organu prowadzącego postępowanie, wnioskodawcy zwraca się wniesioną opłatę na wskazany przez niego rachunek bankowy.