• Prawo o szkolnictwie wyżs...
  20.04.2025

Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce

Stan prawny aktualny na dzień: 20.04.2025

Dz.U.2024.0.1571 t.j. - Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce

Obserwuj akt

DZIAŁ X. Systemy informatyczne szkolnictwa wyższego i nauki

1.
Minister prowadzi Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on, zwany dalej „Systemem POL-on”.
2.
System POL-on jest systemem teleinformatycznym w rozumieniu art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 307 i 1222).
3.
System POL-on obejmuje następujące bazy danych:
1)
wykaz nauczycieli akademickich, innych osób prowadzących zajęcia, osób prowadzących działalność naukową oraz osób biorących udział w jej prowadzeniu;
2)
wykaz studentów;
3)
wykaz osób ubiegających się o stopień doktora;
4)
wykaz instytucji systemu szkolnictwa wyższego i nauki;
5)
repozytorium pisemnych prac dyplomowych;
6)
bazę dokumentów w postępowaniach awansowych;
7)
bazę osób upoważnionych do podpisywania dokumentów;
8)
bazę dokumentów planistyczno-sprawozdawczych.
4.
Dane w Systemie POL-on są przetwarzane w celu wykonywania zadań związanych z ustalaniem i realizacją polityki naukowej państwa, przeprowadzaniem ewaluacji jakości kształcenia, ewaluacji szkół doktorskich i ewaluacji jakości działalności naukowej, prowadzeniem postępowań w sprawie nadania stopnia doktora, stopnia doktora habilitowanego i tytułu profesora, ustalaniem wysokości subwencji i dotacji, nadzorem nad systemem szkolnictwa wyższego i nauki, realizacją zadań przez NAWA, NCBiR oraz NCN.
5.
Dane zawarte w Systemie POL-on w zakresie, o którym mowa w art. 26b monitoring karier absolwentów szkół ponadpodstawowych ust. 13 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, są przekazywane przez ministra ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w celu prowadzenia monitoringu karier absolwentów, o którym mowa w art. 26b monitoring karier absolwentów szkół ponadpodstawowych ust. 1 tej ustawy.
1.
Wykaz nauczycieli akademickich, innych osób prowadzących zajęcia, osób prowadzących działalność naukową oraz osób biorących udział w jej prowadzeniu obejmuje:
1)
imiona i nazwisko;
2)
numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
3)
elektroniczny identyfikator naukowca zgodny z międzynarodowymi standardami – w przypadku nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach pracowników badawczych lub badawczo-dydaktycznych i osób prowadzących działalność naukową;
4)
obywatelstwo;
5)
nazwę państwa urodzenia – w przypadku cudzoziemców;
6)
rok urodzenia;
7)
płeć;
8)
informacje o tytule zawodowym, stopniu doktora, stopniu doktora habilitowanego, uprawnieniach równoważnych z uprawnieniami doktora habilitowanego lub tytule profesora albo równoważnym tytule zawodowym lub stopniu uzyskanym za granicą;
9)
informacje o zajęciach prowadzonych w ramach poszczególnych programów studiów;
10)
dziedzinę i dyscyplinę, wskazaną w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 7;
11)
informacje o zaliczeniu do liczby pracowników, o której mowa w art. 265 ewaluacja jakości działalności naukowej ust. 4;
12)
informacje o podmiocie i dyscyplinach, o których mowa w art. 265 ewaluacja jakości działalności naukowej ust. 13;
13)
informacje o podstawowym miejscu pracy i miejscu dodatkowego zatrudnienia;
14)
informacje o stanowisku pracy;
15)
informacje o wymiarze czasu pracy;
16)
informacje o czasie pracy związanej z prowadzeniem działalności naukowej w poszczególnych dyscyplinach;
17)
informacje o kompetencjach i doświadczeniu pozwalających na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów – w przypadku innych osób prowadzących zajęcia;
18)
informacje o szkole doktorskiej, w której dana osoba prowadzi kształcenie;
19)
informacje o pełnionych funkcjach kierowniczych w uczelni;
20)
informacje o prawomocnym orzeczeniu kary dyscyplinarnej, o której mowa w art. 276 kary dyscyplinarne ust. 1 pkt 4–8, oraz o prawomocnym orzeczeniu, o którym mowa w art. 180 zakaz zajmowania stanowiska lub wykonywania zawodu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy (Dz. U. z 2024 r. poz. 706);
21)
informacje o osiągnięciach naukowych i artystycznych.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1 oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 353 rozporządzenie w sprawie zakresu danych w bazach danych Systemu POL-on w tym zakresie, wprowadzają do Systemu POL-on:
1)
rektorzy;
1a)
dyrektor CMKP – z wyłączeniem danych, o których mowa w ust. 1 pkt 9 i 17;
2)
dyrektorzy instytutów PAN – z wyłączeniem danych, o których mowa w ust. 1 pkt 9, 13, 17, 19 i 20;
3)
dyrektorzy instytutów badawczych – z wyłączeniem danych, o których mowa w ust. 1 pkt 9, 13, 17, 19 i 20;
4)
dyrektorzy instytutów międzynarodowych – z wyłączeniem danych, o których mowa w ust. 1 pkt 9, 13, 17, 19 i 20;
4a)
Prezes Centrum Łukasiewicz i dyrektorzy instytutów Sieci Łukasiewicz – z wyłączeniem danych, o których mowa w ust. 1 pkt 9, 11–13, 16, 17, 19 i 20;
5)
rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa;
6)
osoby kierujące podmiotami, o których mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 7 i 8, posiadającymi siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – z wyłączeniem danych, o których mowa w ust. 1 pkt 9, 13 i 17–20.
3.
Przewodniczący RDN wprowadza do Systemu POL-on informację o utracie tytułu profesora.
4.
Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 20, wprowadzają do Systemu POL-on rektorzy oraz dyrektor CMKP, a w przypadku gdy w dniu uprawomocnienia się orzeczenia kary dyscyplinarnej nauczyciel akademicki nie jest zatrudniony w uczelni, w której zostało wszczęte postępowanie dyscyplinarne, lub w CMKP – minister.
5.
Dostęp do danych zawartych w wykazie przysługuje:
1)
ministrowi, ministrom nadzorującym uczelnie, ministrowi nadzorującemu CMKP, RDN, PKA, KEN, NAWA, NCBiR oraz NCN;
2)
rektorom, Prezesowi PAN, dyrektorom instytutów PAN, dyrektorom instytutów badawczych, dyrektorom instytutów międzynarodowych, Prezesowi Centrum Łukasiewicz, dyrektorom instytutów Sieci Łukasiewicz, rektorom uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa oraz osobom kierującym podmiotami, o których mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 7 i 8, posiadającymi siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – w zakresie danych dotyczących nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia lub działalność naukową, zatrudnionych w kierowanych przez nich podmiotach;
3)
rektorom oraz rektorom uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 20 w zakresie informacji o prawomocnym orzeczeniu, o którym mowa w art. 180 pełnienie w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego czynności związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w ruchu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy;
4)
innym podmiotom, jeżeli inne ustawy tak stanowią.
6.
W celu upowszechniania wyników działalności naukowej dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3, 8, 10, 13, 18, 19, 20 w zakresie informacji o prawomocnym orzeczeniu kary dyscyplinarnej i pkt 21, są powszechnie dostępne.
7.
Osoba prowadząca działalność naukową i osoba biorąca udział w prowadzeniu działalności naukowej nie częściej niż raz na 2 lata składa rektorowi, dyrektorowi instytutu PAN, dyrektorowi instytutu badawczego, dyrektorowi instytutu międzynarodowego lub osobie kierującej podmiotem, o którym mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 8, oświadczenie o dziedzinie i dyscyplinie, którą reprezentuje.
7a.
W przypadku:
1)
zmiany w klasyfikacji dziedzin i dyscyplin polegającej na zmianie:
a) nazwy dyscypliny,
b) przyporządkowania dyscypliny do dziedziny
– osoba prowadząca działalność naukową i osoba biorąca udział w prowadzeniu działalności naukowej składa oświadczenie, o którym mowa w ust. 7, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów wydanych na podstawie art. 5 klasyfikacja dziedzin nauki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych ust. 3, na mocy których zmiany te nastąpiły;
2)
wyodrębnienia w klasyfikacji dziedzin i dyscyplin nowej dyscypliny osoba prowadząca działalność naukową i osoba biorąca udział w prowadzeniu działalności naukowej może złożyć oświadczenie, o którym mowa w ust. 7, bez zachowania terminu określonego w tym przepisie;
3)
włączenia dyscypliny do innej dyscypliny albo do innych dyscyplin osoba prowadząca działalność naukową i osoba biorąca udział w prowadzeniu działalności naukowej składa oświadczenie, o którym mowa w ust. 7, w którym wskazuje dyscyplinę albo 1 z dyscyplin wskazanych przez RDN zgodnie z art. 5 klasyfikacja dziedzin nauki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych ust. 4 pkt 3, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów wydanych na podstawie art. 5 klasyfikacja dziedzin nauki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych ust. 3, na mocy których dyscyplina została włączona do innej dyscypliny albo do innych dyscyplin.
8.
Osoba, o której mowa w ust. 7, może reprezentować łącznie nie więcej niż 2 dyscypliny we wszystkich podmiotach, w których jest zatrudniona.
9.
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 7, składa się, biorąc pod uwagę:
1)
ostatnio uzyskany stopień naukowy, stopień w zakresie sztuki lub tytuł profesora lub
2)
aktualny dorobek naukowy lub artystyczny.
10.
Nowo zatrudniony pracownik składa oświadczenie, o którym mowa w ust. 7, w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia, jednak nie później niż do dnia 31 grudnia roku, w którym został zatrudniony.
11.
(uchylony)
1.
Wykaz studentów obejmuje:
1)
imiona i nazwisko;
2)
numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
3)
obywatelstwo;
4)
w przypadku cudzoziemców:
a) nazwę państwa urodzenia,
b) informacje o przyjęciu na studia i ich odbywaniu,
c) informacje o posiadaniu Karty Polaka;
5)
rok urodzenia;
6)
płeć;
7)
miejsce zamieszkania przed rozpoczęciem studiów: wieś lub miasto;
8)
liczbę punktów ECTS uzyskanych przez studenta na studiach na każdym kierunku, poziomie i profilu;
9)
liczbę punktów ECTS, która w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się została zaliczona studentowi do danego programu studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu;
10)
rodzaj przyznanych świadczeń, o których mowa w art. 86 stypendia studenckie ust. 1 pkt 1–4;
11)
informację o przyznaniu stypendium ministra;
12)
numer dyplomu ukończenia studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu;
13)
datę rozpoczęcia studiów, datę ich ukończenia i nazwę uzyskanego tytułu zawodowego albo datę skreślenia z listy studentów.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1 oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 353 rozporządzenie w sprawie zakresu danych w bazach danych Systemu POL-on w tym zakresie, wprowadzają do Systemu POL-on rektorzy oraz rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa.
3.
Dostęp do danych zawartych w wykazie przysługuje:
1)
ministrowi, ministrom nadzorującym uczelnie, PKA oraz NAWA;
2)
rektorom oraz rektorom uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa – w zakresie danych dotyczących studentów kształcących się w kierowanych przez nich uczelniach;
3)
ministrowi właściwemu do spraw rodziny w celu:
a) umożliwienia organom właściwym i wojewodom weryfikacji prawa do świadczeń rodzinnych, o których mowa w ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1993),
b) monitorowania sposobu realizacji świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego przez organy właściwe lub wojewodów
– w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i 13;
3a)
ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych w celu realizacji ustawowych zadań przez Krajową Administrację Skarbową – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 13 z wyjątkiem nazwy uzyskanego tytułu zawodowego;
4)
wójtom, burmistrzom i prezydentom miast w celu weryfikacji prawa do Karty Dużej Rodziny – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i 13;
4a)
wojewodom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1;
4b)
Szefowi Urzędu do Spraw Cudzoziemców – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy, w sprawie sprzeciwu, w przypadku, o którym mowa w art. 149b warunki dopuszczalności mobilności studenta na terytorium RP ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, i konsultacji zgodnie z art 68–71 tej ustawy – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1;
4c)
Komendantowi Głównemu Straży Granicznej oraz komendantom oddziałów Straży Granicznej i komendantom placówek Straży Granicznej – w celu realizacji ich zadań, w szczególności określonych w art. 1 zadania Straży Granicznej ust. 2 pkt 2a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 915, 1089, 1222 i 1248) – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1;
4d)
instytucjom kredytującym i bankom, o których mowa w art. 103a kredyt na studia medyczne ust. 2 – w celu weryfikacji statusu studenta przy zawieraniu i obsłudze umowy kredytu studenckiego, umowy kredytu na studia medyczne albo umowy o inny kredyt na studia przyznawany przez instytucje kredytujące na warunkach określonych przez te instytucje studentom, których wysokość miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie przekracza wysokość uprawniającą do otrzymania kredytu studenckiego ogłoszoną na podstawie art. 98 kredyt studencki ust. 4 – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 8, 9 i 13;
5)
innym podmiotom, jeżeli inne ustawy tak stanowią.
4.
Danych osobowych objętych wykazem nie udostępnia się.
5.
Wykaz nie obejmuje studentów uczelni wojskowych będących żołnierzami.
1.
Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora obejmuje:
1)
imiona i nazwisko;
2)
numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
3)
elektroniczny identyfikator naukowca zgodny z międzynarodowymi standardami;
4)
obywatelstwo;
5)
informację o trybie przygotowywania rozprawy doktorskiej, o którym mowa w art. 197 tryb przygotowania rozprawy doktorskiej;
6)
informację o szkole doktorskiej – w przypadku doktorantów;
7)
w przypadku cudzoziemców:
a) nazwę państwa urodzenia,
b) informacje o przyjęciu do szkoły doktorskiej i odbywaniu w niej kształcenia,
c) informacje o posiadaniu Karty Polaka;
8)
rok urodzenia;
9)
płeć;
10)
informację o wysokości stypendium doktoranckiego;
11)
informację o zwiększeniu stypendium doktoranckiego, o którym mowa w art. 209 stypendium doktoranckie ust. 7;
12)
dyscyplinę lub dyscypliny albo dziedzinę, w których jest przygotowywana rozprawa doktorska;
13)
informacje o nadaniu stopnia doktora;
14)
datę rozpoczęcia kształcenia w szkole doktorskiej, datę i okres zawieszenia, datę ukończenia kształcenia w szkole doktorskiej albo datę skreślenia z listy doktorantów;
15)
informacje o ocenie śródokresowej;
16)
informacje o osiągnięciach naukowych i artystycznych;
17)
imiona i nazwisko promotora oraz numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało, oraz miejsce zatrudnienia.
18)
(uchylony)
2.
Dane, o których mowa w ust. 1 oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 353 rozporządzenie w sprawie zakresu danych w bazach danych Systemu POL-on w tym zakresie, wprowadzają do Systemu POL-on rektorzy, rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych oraz dyrektorzy instytutów międzynarodowych.
3.
Dostęp do danych zawartych w wykazie przysługuje:
1)
ministrowi, ministrom nadzorującym uczelnie, RDN, KEN, NAWA, NCN, NCBiR oraz Prezesowi PAN;
2)
rektorom, rektorom uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe, dyrektorom instytutów PAN, dyrektorom instytutów badawczych oraz dyrektorom instytutów międzynarodowych – w zakresie danych dotyczących osób ubiegających się o stopień doktora w kierowanych przez nich jednostkach;
3)
ministrowi właściwemu do spraw rodziny w celu:
a) umożliwienia organom właściwym i wojewodom weryfikacji prawa do świadczeń rodzinnych, o których mowa w ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
b) monitorowania sposobu realizacji świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego przez organy właściwe lub wojewodów
– w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 6 i 14;
3a)
ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych w celu realizacji ustawowych zadań przez Krajową Administrację Skarbową – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 8 i 14;
4)
wójtom, burmistrzom i prezydentom miast w celu weryfikacji prawa do Karty Dużej Rodziny – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 6 i 14;
4a)
wojewodom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 4, 6–11, 13 i 14;
4b)
Szefowi Urzędu do Spraw Cudzoziemców – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy, w sprawie sprzeciwu, w przypadku, o którym mowa w art. 149b ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, i konsultacji zgodnie z art. 68 standardy kształcenia–71 tej ustawy – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 4, 6–11, 13 i 14;
4c)
Komendantowi Głównemu Straży Granicznej oraz komendantom oddziałów Straży Granicznej i komendantom placówek Straży Granicznej – w celu realizacji ich zadań, w szczególności określonych w art. 1 zakres regulacji ustawy ust. 2 pkt 2a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 4, 6–11, 13 i 14;
4d)
instytucjom kredytującym – w celu weryfikacji statusu doktoranta przy zawieraniu i obsłudze umowy kredytu studenckiego albo umowy o inny kredyt na kształcenie w szkole doktorskiej przyznawany przez instytucje kredytujące na warunkach określonych przez te instytucje doktorantom, których wysokość miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie przekracza wysokość uprawniającą do otrzymania kredytu studenckiego ogłoszoną na podstawie art. 98 kredyt studencki ust. 4 – w zakresie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 6 i 14;
5)
innym podmiotom, jeżeli inne ustawy tak stanowią.
4.
Danych osobowych objętych wykazem nie udostępnia się.
5.
Wykaz nie obejmuje osób będących żołnierzami.
1.
Wykaz instytucji systemu szkolnictwa wyższego i nauki dotyczy podmiotów, o których mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8, i obejmuje informacje o:
1)
danych identyfikacyjnych podmiotu;
2)
imionach i nazwisku osoby kierującej podmiotem;
3)
prowadzeniu działalności poza siedzibą;
4)
posiadanych kategoriach naukowych;
5)
działalności naukowej;
6)
pozwoleniach na utworzenie studiów;
7)
prowadzonych studiach;
8)
opłatach pobieranych od studentów;
9)
prowadzonym kształceniu specjalistycznym;
10)
współczynnikach kosztochłonności;
11)
prowadzonych szkołach doktorskich;
12)
organach nadających stopnie naukowe i stopnie w zakresie sztuki – w przypadku uczelni;
13)
aparaturze naukowo-badawczej i infrastrukturze informatycznej, o wartości przekraczającej 500 000 zł;
14)
inwestycjach;
15)
nakładach na badania naukowe i prace rozwojowe;
16)
źródłach pochodzenia środków i wynikach finansowych;
17)
przychodach z tytułu komercjalizacji wyników działalności naukowej lub know-how związanego z tymi wynikami.
2.
Wykaz obejmuje również ewidencję uczelni niepublicznych.
3.
W wykazie minister przypisuje uczelni indywidualny trzycyfrowy numer na potrzeby potwierdzania ważności legitymacji studenckich.
4.
Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1–9 i 11–17 oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 353 rozporządzenie w sprawie zakresu danych w bazach danych Systemu POL-on w tym zakresie, wprowadzają do Systemu POL-on rektorzy, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych, dyrektorzy instytutów międzynarodowych oraz osoby kierujące podmiotami, o których mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 7 i 8, posiadającymi siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4a.
Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3, 5 i 13–17 oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 353 rozporządzenie w sprawie zakresu danych w bazach danych Systemu POL-on w tym zakresie, wprowadzają do Systemu POL-on Prezes Centrum Łukasiewicz i dyrektorzy instytutów Sieci Łukasiewicz.
5.
Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 10 oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 353 rozporządzenie w sprawie zakresu danych w bazach danych Systemu POL-on w tym zakresie, wprowadza do Systemu POL-on minister.
6.
Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1–14 i ust. 3, są powszechnie dostępne.
7.
Dostęp do danych, o których mowa w ust. 1 pkt 15–17, przysługuje:
1)
ministrowi, ministrowi nadzorującemu uczelnię lub podmiot, o którym mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 5, 6c i 8, KEN, NCBiR i Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego;
1a)
ministrowi właściwemu do spraw gospodarki – w zakresie danych dotyczących Centrum Łukasiewicz i instytutów Sieci Łukasiewicz;
2)
osobie kierującej podmiotem, o którym mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 – w zakresie danych dotyczących tego podmiotu.
1.
Repozytorium pisemnych prac dyplomowych obejmuje:
1)
tytuł i treść pracy dyplomowej;
2)
imiona i nazwisko autora pracy dyplomowej;
3)
numer PESEL autora pracy dyplomowej, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
4)
imiona i nazwisko promotora pracy dyplomowej, numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
5)
imiona i nazwisko recenzenta pracy dyplomowej, numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
6)
nazwę uczelni;
7)
datę zdania egzaminu dyplomowego;
8)
kierunek, poziom i profil studiów.
2.
W repozytorium nie zamieszcza się prac zawierających informacje podlegające ochronie na podstawie przepisów o ochronie informacji niejawnych.
3.
Dane, o których mowa w ust. 1, wprowadzają do repozytorium rektorzy.
4.
Rektor wprowadza treść pracy dyplomowej do repozytorium niezwłocznie po zdaniu przez studenta egzaminu dyplomowego.
5.
Dostęp do danych, o których mowa w ust. 1, przysługuje promotorowi pracy dyplomowej oraz PKA, a także ministrowi w zakresie niezbędnym do prawidłowego utrzymania i rozwoju repozytorium oraz systemów informatycznych współpracujących z tym repozytorium.
1.
Baza dokumentów w postępowaniach awansowych obejmuje:
1)
w odniesieniu do osób ubiegających się o stopień doktora:
a) imiona i nazwisko,
b) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało,
c) treść rozprawy doktorskiej będącej pracą pisemną wraz z jej streszczeniem albo opis rozprawy doktorskiej niebędącej pracą pisemną i datę ich złożenia,
d) imiona i nazwisko recenzenta, numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało, oraz miejsce zatrudnienia,
e) recenzje rozprawy doktorskiej i daty ich opracowania,
f) informacje o nadaniu lub pozbawieniu stopnia doktora;
2)
w odniesieniu do osób ubiegających się o stopień doktora habilitowanego:
a) imiona i nazwisko,
b) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało,
c) wniosek o nadanie stopnia doktora habilitowanego i datę jego złożenia,
d) imiona i nazwisko członka komisji habilitacyjnej, numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało, oraz miejsce zatrudnienia,
e) recenzje osiągnięć naukowych albo artystycznych i daty ich opracowania,
f) informacje o nadaniu lub pozbawieniu stopnia doktora habilitowanego;
3)
w odniesieniu do osób ubiegających się o tytuł profesora:
a) imiona i nazwisko,
b) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało,
c) wniosek o nadanie tytułu profesora i datę jego złożenia,
d) imiona i nazwisko recenzenta, numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało, oraz miejsce zatrudnienia,
e) opinie recenzentów w zakresie spełniania wymagań, o których mowa w art. 227 warunki nadania tytułu profesora ust. 1 i 2, i daty ich opracowania,
f) informacje o nadaniu lub pozbawieniu tytułu profesora.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1 oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 353 rozporządzenie w sprawie zakresu danych w bazach danych Systemu POL-on, wprowadzają do Systemu POL-on:
1)
rektorzy, rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych, dyrektorzy instytutów międzynarodowych – w zakresie określonym w ust. 1 pkt 1 i 2;
2)
przewodniczący RDN – w zakresie określonym w ust. 1 pkt 3.
3.
Dane, o których mowa w ust. 1, są powszechnie dostępne, z wyłączeniem numeru PESEL i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość.
1.
Baza osób upoważnionych do podpisywania dokumentów, o których mowa w art. 78 uwierzytelnianie dokumentów ust. 3 i 4, art. 163 opłaty i uwierzytelnianie dokumentów o przebiegu studiów podyplomowych i innych form kształcenia ust. 4 oraz art. 180 uwierzytelnianie dyplomu doktorskiego lub habilitacyjnego ust. 1 i 1a, obejmuje:
1)
imiona i nazwisko;
2)
informacje o funkcji pełnionej w uczelni, instytucie PAN, instytucie badawczym, instytucie międzynarodowym lub CMKP;
3)
odwzorowanie cyfrowe wzoru podpisu i parafy;
4)
informacje o wzorze pieczęci urzędowej uczelni, instytutu PAN, instytutu badawczego, instytutu międzynarodowego lub CMKP;
5)
informacje o wzorach:
a) dyplomów ukończenia studiów, dyplomów doktorskich i dyplomów habilitacyjnych,
b) odpisów dokumentów, o których mowa w lit. a, w tym odpisów w języku obcym,
c) świadectw ukończenia studiów podyplomowych,
d) zaświadczeń o ukończeniu studiów i studiów podyplomowych,
e) zaświadczeń o uzyskaniu stopnia naukowego i stopnia w zakresie sztuki.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1, wprowadzają do Systemu POL-on rektorzy, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych oraz dyrektorzy instytutów międzynarodowych.
3.
Dostęp do danych zawartych w bazie przysługuje ministrowi, ministrom nadzorującym instytuty badawcze, Prezesowi PAN oraz dyrektorowi NAWA.
1.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych obejmuje:
1)
plany rzeczowo-finansowe uczelni publicznych oraz CMKP;
1a)
roczne plany finansowe Centrum Łukasiewicz i instytutów Sieci Łukasiewicz;
2)
sprawozdania z wykonania planów rzeczowo-finansowych uczelni publicznych oraz CMKP;
3)
sprawozdania i raporty z wykorzystania środków finansowych, o których mowa w art. 365 przeznaczenie środków finansowych na szkolnictwo wyższe i naukę;
4)
roczne sprawozdania finansowe uczelni publicznych oraz CMKP zbadane przez firmę audytorską;
5)
roczne sprawozdania finansowe Centrum Łukasiewicz i instytutów Sieci Łukasiewicz zbadane przez firmę audytorską, o ile z przepisów odrębnych wynika obowiązek ich badania.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1, wprowadzają do Systemu POL-on rektorzy, rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe, otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych, dyrektorzy instytutów międzynarodowych, Prezes Centrum Łukasiewicz, dyrektorzy instytutów Sieci Łukasiewicz oraz osoby kierujące podmiotami, o których mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 7 i 8, posiadającymi siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3, wprowadza się na formularzach w postaci elektronicznej udostępnionych w Systemie POL-on.
3.
Dostęp do danych zawartych w bazie przysługuje:
1)
ministrowi oraz ministrowi nadzorującemu podmiot, o którym mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 1, 5, 6c i 8;
2
1a)
ministrowi właściwemu do spraw gospodarki – w zakresie danych dotyczących Centrum Łukasiewicz i instytutów Sieci Łukasiewicz;
2)
osobie kierującej podmiotem, o którym mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8, oraz rektorowi uczelni prowadzonej przez kościół i inny związek wyznaniowy otrzymującej subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa – w zakresie danych dotyczących tego podmiotu.

1.
Minister prowadzi Jednolity System Antyplagiatowy.
2.
Jednolity System Antyplagiatowy zapewnia wsparcie w zakresie przeciwdziałania naruszeniom przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
3.
Jednolity System Antyplagiatowy wykorzystuje dane zawarte w repozytorium pisemnych prac dyplomowych oraz bazie dokumentów w postępowaniach awansowych.
4.
Minister zapewnia nieodpłatne korzystanie z Jednolitego Systemu Antyplagiatowego uczelniom, instytutom PAN, instytutom badawczym, instytutom międzynarodowym, CMKP, PKA oraz RDN.
1.
Minister prowadzi monitoring karier studentów i absolwentów studiów, osób ubiegających się o stopień doktora i osób, które uzyskały ten stopień, zwany dalej „monitoringiem”.
2.
Monitoring jest prowadzony na podstawie:
1)
danych zawartych w Systemie POL-on;
2)
danych gromadzonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, zwany dalej „ZUS”, na kontach ubezpieczonych lub kontach płatników składek.
3.
Minister przekazuje w postaci elektronicznej ZUS, według stanu na dzień 31 grudnia każdego roku, dane:
1)
absolwentów, którzy ukończyli studia w okresie 5 lat kalendarzowych poprzedzających ten rok, oraz osób, które uzyskały stopień doktora w okresie 15 lat kalendarzowych poprzedzających ten rok;
2)
osób, które były studentami od października roku poprzedzającego o 5 lat ten rok, oraz osób, które w tym roku rozpoczęły kształcenie w szkole doktorskiej lub ubiegały się o nadanie stopnia doktora w okresie 15 lat kalendarzowych poprzedzających ten rok.
4.
Dane, o których mowa w ust. 3, obejmują:
1)
numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
2)
rok urodzenia i płeć;
3)
informacje o ukończonych oraz odbywanych studiach, ukończonym oraz odbywanym kształceniu w szkole doktorskiej, wszczętym postępowaniu o nadanie stopnia doktora oraz nadanym stopniu doktora:
a) nazwę uczelni, instytutu PAN, instytutu badawczego, instytutu międzynarodowego lub CMKP,
b) formę, kierunek, poziom i profil studiów lub dziedzinę i dyscyplinę, w której jest lub była przygotowywana rozprawa doktorska,
c) rok i miesiąc rozpoczęcia studiów albo kształcenia w szkole doktorskiej,
d) rok i miesiąc ukończenia studiów albo kształcenia w szkole doktorskiej,
e) rok i miesiąc wszczęcia postępowania w sprawie nadania stopnia doktora,
f) rok i miesiąc uzyskania stopnia doktora,
g) w przypadku osób, które uzyskały stopień doktora – rok i miesiąc uzyskania stopnia doktora habilitowanego;
4)
w przypadku osób, które rozpoczęły studia albo kształcenie w szkole doktorskiej lub uzyskały stopień doktora – informacje, o których mowa w art. 343 wykaz nauczycieli akademickich i osób prowadzących zajęcia lub działalność naukową ust. 1 pkt 21 lub art. 345 wykaz osób ubiegających się o stopień doktora ust. 1 pkt 16.
5.
Minister przekazuje dane, o których mowa w ust. 3, w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.
6.
ZUS przekazuje w postaci elektronicznej ministrowi, w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 4, dane określone w ust. 4 pkt 2–4, uzupełnione o:
1)
kod osoby ubezpieczonej wygenerowany przez ZUS, niepozwalający na identyfikację osoby, o której mowa w ust. 3;
2)
rok urodzenia i płeć osoby, o której mowa w ust. 3;
3)
rok i miesiąc zgonu osoby, o której mowa w ust. 3;
4)
kod tytułu ubezpieczenia;
5)
kod świadczenia albo przerwy w opłacaniu składek wraz z datą dzienną początku lub końca świadczenia albo przerwy w opłacaniu składek;
6)
pierwsze cztery cyfry oraz siódmą cyfrę krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju w postaci umożliwiającej identyfikację województwa (dwie pierwsze cyfry), powiatu (trzecia i czwarta cyfra) oraz rodzaju gminy (siódma cyfra) na podstawie adresu zameldowania lub zamieszkania, lub adresu do korespondencji osoby ubezpieczonej w całym okresie objętym monitoringiem;
7)
kod Polskiej Klasyfikacji Działalności płatnika składek;
8)
kod płatnika składek wygenerowany przez ZUS, niepozwalający na identyfikację płatnika;
9)
rok i miesiąc wyrejestrowania płatnika składek;
10)
podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe osoby ubezpieczonej lub podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie wypadkowe osoby ubezpieczonej, lub podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie zdrowotne osoby ubezpieczonej, lub podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe osoby ubezpieczonej;
11)
informację o przekroczeniu 30-krotności prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej na dany rok kalendarzowy.
7.
Dane, o których mowa w ust. 6, są przekazywane za okres od stycznia roku rozpoczęcia studiów, kształcenia w szkole doktorskiej lub wszczęcia postępowania w sprawie nadania stopnia doktora do miesiąca przekazania przez ministra danych, o których mowa w ust. 4. Dane są przekazywane w podziale na miesiące.
8.
ZUS dokonuje połączenia danych, o których mowa w ust. 4 i ust. 6 pkt 2–11.
9.
W procesie tworzenia zbioru danych, o których mowa w ust. 6, ZUS nie zapisuje na trwałym nośniku danych zawierających numer PESEL.
10.
ZUS przechowuje dane, o których mowa w ust. 4, do dnia przekazania ministrowi danych, o których mowa w ust. 6.
11.
Minister udostępnia wyniki monitoringu w postaci zagregowanej w BIP na swojej stronie podmiotowej. Nie udostępnia się zagregowanych wyników monitoringu obejmujących mniej niż 10 osób.
12.
Minister udostępnia dane, o których mowa w ust. 6, na wniosek, w formie zanonimizowanej. Przepis ust. 11 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.
13.
Minister przechowuje dane, o których mowa w ust. 6, przez okres 5 lat od dnia przekazania danych przez ZUS.
14.
W celu dostosowania programu studiów do potrzeb rynku pracy uczelnia może prowadzić własny monitoring karier zawodowych swoich absolwentów.
15.
W celu prowadzenia monitoringu, o którym mowa w ust. 14, uczelnia przetwarza dane osobowe absolwentów obejmujące:
1)
imiona i nazwisko;
2)
adres do korespondencji;
3)
adres poczty elektronicznej.
16.
Uczelnia przetwarza dane, o których mowa w ust. 15, przez okres nie dłuższy niż 10 lat od dnia ukończenia studiów przez absolwenta.
Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1)
szczegółowy zakres danych, o których mowa w art. 343 wykaz nauczycieli akademickich i osób prowadzących zajęcia lub działalność naukową ust. 1 pkt 3, 8, 9 i 11–21, art. 344 wykaz studentów ust. 1 pkt 4 i 8–10, art. 345 wykaz osób ubiegających się o stopień doktora ust. 1 pkt 3, 6, 7 i 13–16, art. 346 wykaz instytucji systemu szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 1, 3, 5–9 i 11–17 oraz w art. 349 baza osób upoważnionych do podpisywania dokumentów ust. 1 pkt 2–5, zamieszczanych w bazach danych,
2)
tryb i terminy wprowadzania danych do baz danych oraz aktualizowania, archiwizowania i usuwania tych danych,
3)
sposób wprowadzania prac dyplomowych do repozytorium oraz specyfikację formatu tych prac,
4)
tryb i sposób udostępniania danych
– mając na uwadze potrzebę zapewnienia kompletności i aktualności zgromadzonych w bazach danych służących właściwej realizacji polityki naukowej państwa i zadań z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki oraz odpowiedniego poziomu ochrony przetwarzanych danych.
1.
Dane w Systemie POL-on są aktualizowane, archiwizowane i usuwane przez podmiot, który je wprowadził.
2.
Podmiot, o którym mowa w art. 343 wykaz nauczycieli akademickich i osób prowadzących zajęcia lub działalność naukową ust. 2–4, art. 344 wykaz studentów ust. 2, art. 345 wykaz osób ubiegających się o stopień doktora ust. 2, art. 346 wykaz instytucji systemu szkolnictwa wyższego i nauki ust. 4–5, art. 347 repozytorium pisemnych prac dyplomowych ust. 3, art. 348 baza dokumentów w postępowaniach awansowych ust. 2 oraz art. 349 baza osób upoważnionych do podpisywania dokumentów ust. 2, systematycznie aktualizuje dane w Systemie POL-on. Za prawidłowość i rzetelność danych oraz terminowość ich wprowadzania do Systemu POL-on odpowiada osoba kierująca danym podmiotem.
3.
W przypadku wprowadzenia do Systemu POL-on danych nieprawidłowych, nierzetelnych lub ich nieterminowego wprowadzenia, minister może wstrzymać przekazywanie środków finansowych, o których mowa w art. 365 przeznaczenie środków finansowych na szkolnictwo wyższe i naukę pkt 1 lit. a–c, pkt 2 lit. a–d i pkt 2a, do czasu usunięcia tych nieprawidłowości.
4.
Osoba kierująca podmiotem składa w Systemie POL-on oświadczenie potwierdzające, że dane wprowadzone przez nią do baz danych, o których mowa w art. 342 Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on (system POL-on) ust. 3, są zgodne ze stanem faktycznym. Oświadczenie dotyczące baz danych, o których mowa w art. 342 Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on (system POL-on) ust. 3 pkt 1–7, składa się do dnia 31 stycznia według stanu na dzień 31 grudnia.
5.
Dostęp do danych zawartych w Systemie POL-on, o których mowa w art. 342 Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on (system POL-on) ust. 3 pkt 1–3 i 8, przysługuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie wynikającym z przepisów o statystyce publicznej.
1.
Rektorzy, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych, dyrektorzy instytutów międzynarodowych, Prezes Centrum Łukasiewicz i dyrektorzy instytutów Sieci Łukasiewicz realizują obowiązek, o którym mowa w art. 30 obowiązki statystyczne podmiotów gospodarki narodowej ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 773 oraz z 2024 r. poz. 1222), za pośrednictwem Systemu POL-on.
2.
Na potrzeby statystyki publicznej są wykorzystywane dane zawarte w Systemie POL-on.
3.
W zakresie danych nieobjętych Systemem POL-on rektorzy, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych, dyrektorzy instytutów międzynarodowych, Prezes Centrum Łukasiewicz i dyrektorzy instytutów Sieci Łukasiewicz uzupełniają dane wymagane na potrzeby statystyki publicznej na formularzach w postaci elektronicznej udostępnionych w Systemie POL-on.
4.
Formularze opracowuje minister w porozumieniu z Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego.
5.
Minister ustala terminy przekazywania danych, o których mowa w ust. 3, nie krótsze niż 21 dni, i podaje do wiadomości zainteresowanych podmiotów.
6.
Dostęp do danych, o których mowa w ust. 2 i 3, przysługuje:
1)
ministrowi oraz ministrowi nadzorującemu podmiot, o którym mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 1, 5, 6 i 6c;
1a)
ministrowi właściwemu do spraw gospodarki – w zakresie danych dotyczących Centrum Łukasiewicz i instytutów Sieci Łukasiewicz;
2)
osobie kierującej podmiotem, o którym mowa w art. 7 system szkolnictwa wyższego i nauki ust. 1 pkt 1, 4–6 i 6c – w zakresie danych dotyczących tego podmiotu;
3)
Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego.
1.
Instytut badawczy, którego przedmiot działania jest związany ze świadczeniem usług w zakresie systemów informacyjnych, nadzorowany przez ministra administruje:
1)
Systemem POL-on, w tym bazami danych;
2)
Jednolitym Systemem Antyplagiatowym.
2.
Minister zapewnia środki finansowe na realizację zadań, o których mowa w ust. 1.
3.
Minister w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw oświaty i wychowania może zlecić instytutowi badawczemu nadzorowanemu przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania wykonywanie prac pomocniczych w zakresie administrowania Systemem POL-on, w tym jego bazami, w szczególności w zakresie współpracy między ministrem i ministrem właściwym do spraw oświaty i wychowania.
4.
Instytut, o którym mowa w ust. 3, może wykorzystywać dane Systemu POL-on, w tym jego baz, w szczególności do prowadzenia prac diagnostycznych i analiz, świadczenia usług wsparcia użytkownikom Systemu POL-on i podmiotom, których dane są zgromadzone w jego bazach danych, oraz do tworzenia i rozwijania oprogramowania interfejsowego, o którym mowa w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 11 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, i narzędzi cyfrowych z obszaru oświaty i wychowania oraz szkolnictwa wyższego i nauki, w tym przez zapewnienie interoperacyjności z aplikacją mObywatel w rozumieniu ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel.
5.
Minister lub minister właściwy do spraw oświaty i wychowania zapewniają środki finansowe na realizację zadań, o których mowa w ust. 3.
1.
Minister, w celu ustalenia wysokości środków finansowych dla uczelni, może pozyskiwać od:
1)
Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, o której mowa w przepisach o systemie oświaty – dane obejmujące wyniki egzaminu maturalnego w danym roku z poszczególnych przedmiotów na poziomie rozszerzonym i dwujęzycznym, przedstawione w procentach na skali centylowej;
2)
okręgowych komisji egzaminacyjnych, o których mowa w przepisach o systemie oświaty:
a) numery PESEL albo
b) imiona, nazwiska, płeć i daty urodzenia – w przypadku braku numeru PESEL
– osób, które w danym roku uzyskały najlepsze wyniki egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów na poziomie rozszerzonym lub dwujęzycznym, mieszczące się w przedziałach ustalonych przez ministra, wraz z tymi wynikami.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1, są przekazywane ministrowi w postaci elektronicznej w terminie:
1)
do dnia 30 września – w przypadku danych przekazywanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;
2)
do dnia 30 listopada – w przypadku danych przekazywanych przez okręgowe komisje egzaminacyjne.
3.
Minister nie upublicznia ani nie udostępnia danych, o których mowa w ust. 1.
4.
Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, są przechowywane przez okres 5 lat od dnia ich przekazania.
1.
Uczelnia udostępnia w BIP na swojej stronie podmiotowej:
1)
statut,
2)
strategię uczelni,
3)
regulamin zarządzania prawami autorskimi, prawami pokrewnymi i prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji,
4)
regulamin korzystania z infrastruktury badawczej,
5)
regulamin studiów,
6)
regulamin świadczeń dla studentów,
7)
zasady i tryb przyjmowania na studia,
8)
programy studiów
– w terminie 14 dni od dnia ich przyjęcia.
1a.
CMKP udostępnia w BIP na swojej stronie podmiotowej dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1–4, w terminie 14 dni od dnia ich przyjęcia.
2.
Uczelnia, instytut PAN, instytut badawczy, instytut międzynarodowy oraz CMKP udostępniają w BIP na swoich stronach podmiotowych::
1)
zasady i tryb przyjmowania do szkoły doktorskiej,
2)
regulamin szkoły doktorskiej,
3)
program kształcenia w szkole doktorskiej,
4)
uchwałę, o której mowa w art. 192 postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora ust. 2 i 3,
4a)
uchwałę, o której mowa w art. 217c warunki korzystania z infrastruktury badawczej i informatycznej podmiotu doktoryzującego przez osoby przygotowujące rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym;
5)
uchwałę, o której mowa w art. 221 postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego ust. 14
– w terminie 14 dni od dnia ich przyjęcia.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...