1. 
Krajowa Rada Doradców Podatkowych prowadzi listę doradców podatkowych, zwaną dalej „listą”, oraz podejmuje decyzje w sprawach wpisu na listę lub skreślenia z niej. 
2. 
Wpisu na listę dokonuje się na wniosek osoby zainteresowanej. 
3. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 2, zawiera: 
1) 
nazwisko, imię oraz datę urodzenia; 
2) 
oznaczenie miejsca zamieszkania; 
3) 
oznaczenie miejsca wykonywania doradztwa podatkowego (siedziby); 
3a) 
rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej lub rodzaje zatrudnienia;
4) 
numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub inny numer służący identyfikacji dla celów podatkowych lub ubezpieczeń społecznych nadany w państwie pochodzenia osoby składającej wniosek; 
5) 
informacje o zmianach danych wymienionych w pkt 1–4, dokonanych w ciągu 5 lat poprzedzających złożenie wniosku o wpis. 
4. 
Do wniosku, z zastrzeżeniem ust. 5, dołącza się: 
1) 
oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 6 warunek wpisu na listę doradców podatkowych ust. 1 pkt 2 i 3; 
2) 
aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego;   
2a) 
(uchylony)
3) 
dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 6 warunek wpisu na listę doradców podatkowych ust. 1 pkt 6 i 7. 
5. 
Osoby, o których mowa w art. 6 warunek wpisu na listę doradców podatkowych ust. 3, do wniosku dołączają wyłącznie: 
1) 
kopię decyzji o uznaniu kwalifikacji wydanej na podstawie art. 25 wymóg złożenia ślubowania lub przysięgi ust. 1 ustawy o uznawaniu kwalifikacji;
2) 
oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 6 warunek wpisu na listę doradców podatkowych ust. 1 pkt 2 i 3. 
6. 
Wpis doradcy podatkowego na listę obejmuje: 
1) 
numer i datę wpisu; 
2) 
dane wymienione w ust. 3 pkt 1–4. 
7. 
Doradca podatkowy jest obowiązany zawiadomić Krajową Radę Doradców Podatkowych o wszelkich zmianach danych określonych w ust. 3 w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tych zmian.
                    