1.
Statut towarzystwa jest sporządzany w formie aktu notarialnego.
2.
Statut towarzystwa wymaga przed zarejestrowaniem zatwierdzenia przez organ nadzoru.
3.
Zmiany w statucie towarzystwa wymagają przed zarejestrowaniem zatwierdzenia przez organ nadzoru w zakresie:
1)
zmiany siedziby lub nazwy;
2)
obniżenia kapitału zakładowego;
3)
zmiany zasięgu terytorialnego lub rzeczowego zakresu działalności;
4)
tworzenia w ciężar kosztów funduszy, rezerw techniczno-ubezpieczeniowych i innych rezerw;
5)
zmiany zasad reprezentacji towarzystwa;
6)
zmian w gospodarowaniu majątkiem i aktywami towarzystwa, w tym w zakresie określenia kompetencji organów towarzystwa oraz spłat z tytułu zobowiązań wobec członków towarzystwa;
7)
zmian w funduszu organizacyjnym, z zastrzeżeniem art. 92 wniosek o zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, ust. 2 pkt 5.