• Art. 14. - Obowiązki pod...
  13.09.2025
Obserwuj akt

Art. 14. informatyz.działaln.


Obowiązki podmiotu prowadzącego rejestr publiczny

1.
Podmiot realizujący zadania publiczne prowadzący rejestr publiczny jest obowiązany prowadzić ten rejestr zgodnie z minimalnymi wymaganiami dla rejestrów publicznych, określającymi kluczowe typy i identyfikatory obiektów w rejestrach publicznych oraz zasady prowadzenia rejestru publicznego i dostępu do niego.
2.
Organ administracji rządowej zapewnia działanie rejestru publicznego, używając systemów teleinformatycznych.
3.
Podmiot prowadzący z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego rejestr publiczny, który zawiera dane osób fizycznych, dokonuje uprzedniej weryfikacji danych wprowadzanych po raz pierwszy do tego rejestru pod względem zgodności tych danych z danymi zgromadzonymi w rejestrze PESEL.
4.
W przypadku wprowadzenia po raz pierwszy do rejestru publicznego danych osoby nieposiadającej numeru PESEL podmiot prowadzący ten rejestr nie przeprowadza weryfikacji tych danych.
4.
W przypadku wprowadzania po raz pierwszy danych osoby nieposiadającej numeru PESEL podmiot, o którym mowa w art. 2 stosowanie przepisów ustawy ust. 1 pkt 1, 5 i 6, prowadzący rejestr publiczny nie przeprowadza weryfikacji.
5.
Weryfikacja, o której mowa w ust. 3, polega na porównaniu danych wprowadzanych do rejestru publicznego z danymi zawartymi w rejestrze PESEL i jest realizowana zgodnie z art. 49 udostępnianie danych z rejestru PESEL ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
6.
System teleinformatyczny, przy użyciu którego zapewnione jest działanie rejestru publicznego, w przypadku pozytywnego wyniku weryfikacji, o której mowa w ust. 3, automatycznie wprowadza dane do rejestru, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
7.
W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji, o której mowa w ust. 3, podmiot prowadzący rejestr publiczny niezwłocznie przekazuje właściwemu organowi wskazanemu w art. 10 rejestracja danych w rejestrze PESEL ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności informację o negatywnym wyniku weryfikacji oraz posiadane dokumenty stanowiące podstawę stwierdzenia wskazanej niezgodności, ich uwierzytelnione kopie lub odpisy, chyba że przepisy ustaw odrębnych uniemożliwiają ich przekazanie.
8.
W przypadku braku dostępu do rejestru PESEL z przyczyn niezależnych od podmiotu prowadzącego rejestr publiczny przepisów ust. 3 i 5 nie stosuje się.
9.
Podmiot otrzymujący dane z rejestru publicznego jest obowiązany chronić je na poziomie nie niższym niż poziom, który ma zastosowanie w przypadku tego rejestru.
Art. 14. Obowiązki podmiotu prowadzącego rejestr publiczny - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...