1.
Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi inwentaryzację systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych oraz inwentaryzację rejestrów publicznych, z wyłączeniem systemów teleinformatycznych i rejestrów publicznych wykorzystywanych do celów zapewnienia bezpieczeństwa narodowego i bezpieczeństwa publicznego.
2.
Inwentaryzacja jest przeprowadzana co najmniej raz w roku i obejmuje zbieranie informacji o istniejących i planowanych systemach teleinformatycznych przeznaczonych do realizacji zadań publicznych, o rejestrach publicznych, a także o wymianie danych między tymi systemami.
3.
Inwentaryzacja jest przeprowadzana z wykorzystaniem Systemu Inwentaryzacji Systemów Teleinformatycznych, zwanego dalej „SIST” prowadzonego przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
4.
Minister właściwy do spraw informatyzacji może powierzyć zadania związane z utrzymaniem i rozwojem SIST jednostce mu podległej lub przez niego nadzorowanej.
5.
Zadania powierzone do realizacji jednostce, o której mowa w ust. 4, mogą być finansowane w formie dotacji celowej z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw informatyzacji.